Tallinna-Riia rongiliin ei tasu ennast ära

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Raudtee. Illustreeriv foto.
Raudtee. Illustreeriv foto. Foto: Urmas Luik

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud analüüsi järgi ei ole Tallinna-Tartu-Riia rongiühendus bussiliiklusega võrreldes konkurentsivõimeline ja teeniks 15 aastaga 21,4 miljonit eurot kahjumit.

Analüüsi järgi teeniks kolm korda päevas väljuv Tallinna-Tartu-Riia rongiliin aastatel 2015-2030 kokku kahjumit 21,4 miljonit eurot. Prognoositav sõitjate arv aastas oleks praeguse keskmise bussipiletihinna juures 295 000. Liini sõiduaeg oleks umbes 4,5 tundi, mis on võrreldav busside sõiduajaga. Selline sõiduaeg eeldab siiski, et rong peatub vaid Tapal ja Tartus ning Läti rekonstrueerib raudtee Riia ja Valga vahel, et piirkiiruseks oleks valdavalt 120 km/h, vahendas logistikauudised.ee.

Analüüs järeldab, et Tallinna-Riia rongiliini avamine ei ole finantsiliselt põhjendatud.

Analüüsis soovitatakse enne Riia-suunalise rongiliikluse käivitamist kindlasti ära oodata Läti poole reaalsed investeeringud Riia-Valga raudteelõigu parandamisse, et tagada konkurentsivõimeline sõiduaeg.

Tagasi üles