Pärnu perearstikeskuse juhataja Jaan Lemendik väidab, et pereõde oli hoopiski palunud oodata, sest patsient ja saatja jõudsid arstikabineti ukse taha enne, kui registratuurist info andmesidevõrku edastati. “Kui perearst vabanes, olid nad ukse tagant läinud,” sõnas ta.
Haige lapsega ema läks EMOsse, kus arst vaatas lapse üle, kuid ei saanud anda hoolduslehte. Nachtigall kiitis EMO arsti vastutulelikkust, sest Soomes oleks külmetushaigusega laps tagasi saadetud, kuna ei vaja erakorralist arstiabi.
Seejärel suundusid Kelu ja Nachtigall haigekassasse, mille töötaja võttis Pärnu perearstikeskusega ühendust, et ELi arstiabi osutamise reegleid selgitada.
Haigekassa tervisedenduse ja kommunikatsiooni osakonna talituse juht Liis Hinsberg kinnitas, et Euroopa Liidu ravikindlustusega inimesel on õigus perearsti poole pöörduda ka siis, kui ta ei ole perearsti nimistus. “Vajamineva arstiabi puhul kehtivad teistes ELi riikides kindlustatud inimestele ühesugused tingimused ja tasud nagu Eestis kindlustatud ja perearsti nimistus olevatele,” selgitas ta.
Kui saaga sai alguse ennelõunal, õnnestus hooldusleht emal kätte saada pool päeva hiljem ehk enne nelja pärastlõunal.
Pärnu perearstikeskus arvab, et see oli arusaamatus, sest patsienti ei saadetud minema. Lemendik teatas, et OÜ Pärnu Perearstid osutab ELi liikmesriigis kindlustatud isikutele arstiabi võrdväärselt Eesti haigekassas kindlustatutega. Pärast juhtunut teavitati personali veel kehtivast korrast.
Nachtigall aga jääb kindlaks, et neid suunati perearstikeskusest pikema jututa EMOsse ja tegemist ei ole ühekordse eksitusega, vaid tal on tulnud Pärnu perearstikeskuses mitu korda oma õigusi tõestada, sest sealsed töötajad ei tunne reegleid. “Selge see, et on järjekord. Kui täna ei saa, saab homme, aga meid keelduti üleüldse arstile laskmast,” märkis ta.