Audru ringrada ootab uut arenguetappi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii Eesti kui lähinaabrite mootorratturid ja autosõitjad on Audru ringrajal aastaid võidu kihutanud.
Nii Eesti kui lähinaabrite mootorratturid ja autosõitjad on Audru ringrajal aastaid võidu kihutanud. Foto: Ants Liigus

Märtsis välja kuulutatud ja 2. novembril lõppevale Audru ringraja hoonestusõiguse enampakkumisele on Audru vallavalitsuse teatel reageerinud neli huvilist.


"Vald kehtestas ringrajale detailplaneeringu, mille kohaselt senine rada pikeneb 3,2 kilomeetrini," selgitas Audru valla majandusnõunik Siim Suursilid. "Uus ringrada võimaldab korraldada nii mootorrataste kui autode võidusõite, samuti nähakse planeeringus ette rallikrossiraja ehitamist ja müratõkete rajamist ringraja piiridele."



Konkursi tingimused on detailideni kirjas


Suursild ütles, et enampakkumise võitja saab 50 aastaks hoonestusõiguse. Ühtlasi peab võitja tasuma Audru vallavalitsuse arvele kinnistutel enne tehtud kulutuste katteks ühekordse maksena 1 270 000 krooni hoonestusõiguse lepingu sõlmimise päevaks. Hoonestusõiguse aastatasu alghind on 7000 eurot, mis kuulub maksmisele lepingu sõlmimisest alates viiendast aastast.



Hoonestaja peab kolme aasta jooksul uuendama olemasoleva ringraja katte ja välja ehitama killustikalusel parkla 200 sõiduautole. Seitsmendaks aastaks tuleb rajada kõik ringrajal võistluste korraldamise ja ohutu ekspluateerimisega seotud ehitised vastavalt detailplaneeringule.



Väärib märkimist, et enampakkuja üks põhitegevusaladest peab viimase kahe majandusaasta aruande põhjal olema avalikkusele suunatud auto- ja motospordialane tegevus. Pakkumise tegija kohustub kinni pidama kõigist kinnistu suhtes detailplaneeringuga kehtestatud normidest ja nõuetest.



"Pakkumise tegija peab esitama planeeringuala arendamise visiooni ja selgitama, mil viisil saab ringrajal tulevikus toimuv tegevus olla maksimaalselt kasulik piirkonna arengule, noorsportlaste arendamisele, auto- ja motospordile tervikuna ning liiklusohutusele," nimetas Suursild. "Pakkumised avatakse Audru vallavalitsuses 2. novembril kell 15.15 ja hoonestusõiguse leping sõlmitakse 30 päeva jooksul pärast konkursi tulemuste kinnitamise otsuse vaidlustamise tähtaega."



Eesti autospordiliidu peasekretär Arno Sillat on seda meelt, et õhulosse pole mõtet püstitada. "Kindlasti ei tasu meil unistada vormel-1 rajast, kuid järk-järgult Audru ringrada arendades võib Pärnu külje alla tulla rada, kuhu saab tuua Põhjamaade sarjade võidusõite," ütles Sillat. "Audru ringraja näiteks F3 Euroopa sarjale vastuvõetavaks ehitamiseks vajalikku 100-150 miljonit krooni pole Eestis võimatu leida, iseküsimus on, kas sellist investeeringut tasub ikka teha."



Vald loeb imidžit kõige tähtsamaks


Sillati arvates tuleb esmalt katta senine rada uue asfaldiga, teha korda kurvide äärekivid, piirata kogu territoorium aiaga ja rajada sportlastele pesemisvõimalused.



"Valla eesmärk ei ole ringrajaga raha teenida, meile on hoopis tähtsam oma imidži kujundamine," kinnitas Suursild. "Ringrada pole pelgalt võidusõitjate pärusmaa, siin on juba praegu tegevust leidnud algajad autojuhid, energilised noored, kes suletud rajal saavad oma kihutamishimu rahuldada."



Et Suursild tõtt räägib, kinnitab ringraja kodulehel olev statistika, mille kohaselt sel aastal jagus ringrajale tegevust lausa 123 päeval. Suuremate võidusõitude kõrval korraldasid nii auto- kui motosportlased siin oma treeninguid, klubid spordipäevi ja avatud raja sõite kõigile soovijaile.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles