Lisaõppematerjal ühendab liikluskasvatust ja füüsikat

Veste Roosaar
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiklus
Liiklus Foto: Toomas Huik

Eesti rahvusliku liiklusohutusprogrammi raames on valminud lisaõppematerjal põhikooli ja gümnaasiumi astmele "Liiklusest nii ja teisiti", mille eesmärk on liikluses esinevate nähtuste seletamine füüsika mõistete abil.


„Sõna „liiklus“ tuleneb sõnast „liikumine“, mis on füüsikaline nähtus. Seega saab liikumist tänaval selgitada füüsikaliste mõistete abil ning muuta ainetunnid põnevamaks ja vaheldusrikkamaks,“ rääkis maanteeameti liikluskasvatuse talituse juhataja Urve Sellenberg lisaõppematerjali iseloomustades. Tema sõnul aitavad töölehed ja lisalugemise tekstid õpetajal paremini lahti mõtestada liikluses toimuvat.



Lisaõppematerjal füüsikatundideks on pdf-formaadis laserplaadil ning on loetav ja avatav kõigi pdf-i toetavate programmidega, selgitas riikliku eksami- ja kvalifikatsioonikeskuse alus- ja põhihariduse peaspetsialist Ene Kulderknup.



Materjal on jaotatud kolmeks osaks: metoodilised juhised õpetajale ja töölehed ning lisalugemise tekstid õpilastele. Kui töölehed võimaldavad ülesannete ja küsimuste kaudu luua seoseid kogemuste ja teadmiste vahel, siis lisalugemise tekstid aitavad kummutada mõningaid liiklusega seotud väärarusaamu ja on täienduseks õppetekstidele.



Õppematerjali koostas Tallinna Ülikooli matemaatika ja loodusteaduste instituudi lektor Anneli Roode ning selle valmimist toetasid haridus- ja teadusministeerium, eksami- ja kvalifikatsioonikeskus ning maanteeamet.



Õppematerjali saavad koolid tellida maanteeameti liikluskasvatuse talitusest.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles