Eesti rahvusliku liiklusohutusprogrammi raames on valminud lisaõppematerjal põhikooli ja gümnaasiumi astmele "Liiklusest nii ja teisiti", mille eesmärk on liikluses esinevate nähtuste seletamine füüsika mõistete abil.
Lisaõppematerjal ühendab liikluskasvatust ja füüsikat
„Sõna „liiklus“ tuleneb sõnast „liikumine“, mis on füüsikaline nähtus. Seega saab liikumist tänaval selgitada füüsikaliste mõistete abil ning muuta ainetunnid põnevamaks ja vaheldusrikkamaks,“ rääkis maanteeameti liikluskasvatuse talituse juhataja Urve Sellenberg lisaõppematerjali iseloomustades. Tema sõnul aitavad töölehed ja lisalugemise tekstid õpetajal paremini lahti mõtestada liikluses toimuvat.
Lisaõppematerjal füüsikatundideks on pdf-formaadis laserplaadil ning on loetav ja avatav kõigi pdf-i toetavate programmidega, selgitas riikliku eksami- ja kvalifikatsioonikeskuse alus- ja põhihariduse peaspetsialist Ene Kulderknup.
Materjal on jaotatud kolmeks osaks: metoodilised juhised õpetajale ja töölehed ning lisalugemise tekstid õpilastele. Kui töölehed võimaldavad ülesannete ja küsimuste kaudu luua seoseid kogemuste ja teadmiste vahel, siis lisalugemise tekstid aitavad kummutada mõningaid liiklusega seotud väärarusaamu ja on täienduseks õppetekstidele.
Õppematerjali koostas Tallinna Ülikooli matemaatika ja loodusteaduste instituudi lektor Anneli Roode ning selle valmimist toetasid haridus- ja teadusministeerium, eksami- ja kvalifikatsioonikeskus ning maanteeamet.
Õppematerjali saavad koolid tellida maanteeameti liikluskasvatuse talitusest.