Pärnust Lihula maanteele välja sõites on liiklus ühele teepoolele ümber suunatud ja kiirus piiratud 50 kilomeetrini tunnis veel kümme kuud, kuni kestab Via Baltica Pärnu ümbersõidu läänepoolse tee ehitus.
Lumes müttavad masinad rajavad uut maanteed
Liikluskorralduse eest vastutava Teede REV-2 Pärnu osakonna juhataja Andres Koger rääkis, et liiklus Lihula maanteel jääb ümbersuunatuks sügiseni, küll koristatakse peagi tee keskelt sõidusuundi eraldanud liiklusmärgid.
“Need märgid pandi üles, et igapäevased sõitjad harjuksid ümberkorraldustega liikluses,” selgitas Koger. “Märgid tuleb ära võtta juba seepärast, et need segavad praegu oluliselt lumekoristust.”
Kes aga harjunud Pärnust Audru suunas sõitma hakates sirgel teel kohe maksimaalse kiiruse sisse vajutama, peab arvestama, et Lihula maantee algusesse ehitatakse kaks ringteed: üks bensiinijaama lähedale, teine Kaubasadama tee otsa.
Mida ehitatakse?
Lihula maanteel sõitjatele silma torkavad ehitustööd on osa rajatavast Pärnu ümbersõidu läänepoolsest ühendusteest. 86 miljonit krooni maksma mineva objekti peatöövõtja on AS Koger & Partnerid ja tee peaks valmima tänavu 15. oktoobriks.
Tööde käigus ehitatakse välja täiesti uus tee Tallinna maantee ja Ehitajate tee ristmikult üle Sauga jõe Lihula maanteeni. Ühendustee algab Tallinna maanteelt, kulgeb pärast vasakkurvi sirgelt 751 meetrit paralleelselt lennujaama radadega, läbib paremkurvi enne Sauga jõe ületamist ja lõpeb vasakkurvi järel Lihula maanteel.
Juba võivad uudistajad aimu saada, kuhu tulevad Lihula maanteele kaks ringteed, ja näha on maantee äärde plaanitud kolmnurkse kaubanduskeskuse ümber jooksma hakkavate teede asukoht. Eile lõunaks olid tee-ehitajad jõudnud masinatega otsapidi lennujaama kanti ehk Uus-Sauga tänava lähedal asuvate aiamaadeni, mille uus tee paraku alla neelab.
Valgustatud kergliiklusteed
Kaherealine maantee tuleb 2,8 kilomeetrit pikk, peale selle ehitatakse põhjalikult ümber kilomeeter senisest Lihula maanteest.
Tööde käigus ehitatakse üle nelja kilomeetri kergliiklusteid, kaks kergliiklustunnelit, 228 meetrit müratõkkeseina ja 70 meetri pikkune sild üle Sauga jõe. Kõigi valmivate teede, kaasa arvatud kergliiklusteede äärde paigaldatakse tänavavalgustid.
Lihula maantee rekonstrueeritav lõik ja projekteeritud ringristmikud jäävad olemasoleva muldkeha ning teekoridori piiresse. Liiklus kulgeb pärast ehitustöid taas mõlemal eraldatud sõidusuunal.
Ringliiklusega ristmikke kavandades on mõeldud otse liikujate mugavusele. Nimelt on need kaks ristmikku paigutatud nii, et Lihula maanteel otse sõitjad läbivad ainult oma liikumissuuna esimese ringi ja järgmisest ringist mööduvad paremalt.
Müratõkkeseinaga eraldatakse Lihula maanteest Papsaare lasteaed ja maanteest vasakule jäävad majad.