Pärnu sadamajuhid ennustavad masu lõppu

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Iga päev tuleb Pärnu sadamasse kaubalaevasid, mis annab tunnistust, et kaubavahetus välisriikidega on kasvamas, ning AS Pärnu Sadama juhtkond usub tänavu kaubakäibe jõudvat 2008. aasta tasemele, nii et mullune madalseis on möödas.
Iga päev tuleb Pärnu sadamasse kaubalaevasid, mis annab tunnistust, et kaubavahetus välisriikidega on kasvamas, ning AS Pärnu Sadama juhtkond usub tänavu kaubakäibe jõudvat 2008. aasta tasemele, nii et mullune madalseis on möödas. Foto: Ants Liigus

Tänavu on Pärnu sadamas peatunud üle veerandsaja kaubalaeva, kuu lõpuks on laevu külalisteraamatus juba 43. Sadamajuhid ennustavad sadamale raskete aegade lõppu, sest mullu jaanuaris randus Pärnus ainult 20 kaubaalust.


AS Pärnu Sadama tegevjuht ja juhatuse liige Mati Einmann ning sadamakapten Riho Prints olid optimistlikud, pidades silmas nii kaubakäibe hüppelist kasvu kui sadama jäävabana hoidmist.



“Mullu kahanes Pärnu sadama kaubakäive veerandi võrra, seevastu tänavu näitab aasta algus meie külastatavuse järsku kasvu,” ütles Einmann. “Õnneks suutsime raske aja üle elada oskustöölisi koondamata ning palgatasegi on säilinud tublisti üle Eesti keskmise, küündides 15 000 – 17 000 kroonini kuus.”



Pärnu sadamas töötab 30 inimest.



Jää muret ei tee


Sadamakapten Prints sõnas, et vaatamata küllalt karmile talvele, on jäälõhkuja Eeva laevatee merel jäävaba hoidnud, kuigi püsijää piir on Kihnu taga ja jääkaas kohati 40 sentimeetrit paks. Sadama oma puksiir Nico on samaga hakkama saanud jõesuudmes ja kaide kohal, kus laevad ümber pööravad.



“Kuigi oleme sel talvel oma jõududega hakkama saanud ja laevadel kulub avamerelt sadamasse sõiduks ainult kolm tundi kauem kui jäävabal ajal, oleme sõlminud Soome jäälõhkuja Protectoriga valmisoleku lepingu,” rääkis Prints. “See tähendab, et Protector tuleb kahe ööpäeva jooksul sadamale appi jääd lõhkuma, kui seda vaja peaks minema.”



Sadamakapten lisas, et ülioluline on anda kaubavedajatele kindlustunne, et teekond merelt sadamasse ei muutuks pikaks ega vaevaliseks, vastasel juhul hakkavad laevad sellist sadamat vältima.



“Siiani oleme sellist kindlustunnet sisendanud, sellest kõneleb sadamasse tulevate laevade hulkki,” märkis Prints. “Mõni päev lossime juba kolme laeva korraga, see hakkab meenutama masueelset aega.”



“Jaak, kurat, jalad põhjas!”


AS Pärnu Sadama nõukogu liige Juhan Pihelbu, kes aastakümneid on Pärnu ja merega seotud olnud, kinnitas samuti, et Pärnu sadama käibenäitajad lubavad ennustada masu lõppemise algust.



“See on nagu Juhan Liivi jutustuses “Peipsi peal”, et “Jaak, kurat, jalad põhjas!”. Hull aeg on üle elatud ja eriti hea on öelda, et suutsime oma sadama kaadri koos hoida ja normtundide töötasu mitte vähendada,” sõnas Pihelbu.



Samal ajal märkisid sadamajuhid, et kui mullu kindlustas sadamarahvale tööd paljuski Eestisse veetav asfalt, siis nüüd on eksportki taas kasvama hakanud, mis on tähtis tervele riigile.



“Järsult rohkem on jälle hakatud Eestist Pärnu kaudu välja vedama hakkpuitu ja talikütet ning uuesti on välismaal hakanud nõudlus kasvama paberipuidu järele,” selgitasid sadamajuhid.



“See on oluline Pärnu sadama tagamaale – Edela- ja Lääne-Eestile, kus uued tellimused pakuvad tööd ja elatist võib-olla sadadele leibkondadele,” märkis Pihelbu.



Sadamajuhtide hinnangul võib Pärnut külastavate kaubalaevade arv tänavu tõusta 2008. aasta tasemele, kui siin käis 499 alust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles