Ehitustööd Pärnu ümbersõidul saavad taas hoo sisse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ehitajate teel käib töö kergliiklustunnelite juures.
Ehitajate teel käib töö kergliiklustunnelite juures. Foto: Henn Soodla

Kuudeks soikunud Pärnu ümbersõidu ehitusel on sel nädalal näha märke, et tööd on hoogu sisse saamas, nii peaks täna algama Tallinna maantee ja Ehitajate tee ristmiku piirkonnas teekatte freesimistööd.

Siin-seal on teedeehituse masinaid liikumas nii Ehitajate teel kui läänepoolse ühendustee otsas Lihula maanteel.

Ehitajate teel on tee-ehitustööd käsil Lina tänava tunnelist Papiniidu sillani viival alal.

Läänepoolsel ühendusteel jätkuvad Uus-Sauga kergliiklustunneli ehitustööd, muldkeha ehitustööd Savi tänavast Sauga sillani. Tööd peavad sel nädalal algama samuti Lihula maanteel linnast väljuval sõidusuunal, loetles maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu.

Oktoobriks sile kate

Ehkki tööde ajakavas on suuri auke, peaks maanteeameti kinnitusel Lihula maanteel mööda korralikku teekatet saama sõita juba selle aasta oktoobris ning Ehitajate teel peab vastavalt kehtivale lepingule selle aasta lõpuks valmima üks kaherajaline asfaltkattega tee niit, kuhu liiklus suunatakse, ja seejärel alustatakse teise niidi ehitust.

Kuigi tuhanded autojuhid keeravad juba pikki kuid Lihula maantee ja Ehitajate tee konarlikel ümbersõitudel rooli kirudes, pole auklikud teed autosid ilmselt suurt siiski lõhkunud, sest maanteeametini on jõudnud vaid ühe autojuhi kaebus ümbersõidul lõhutud auto kohta. “Üks autojuht, kes küll reedeks ei olnud veel esitanud tõendavaid dokumente,” kinnitas Kasesalu.

Ümbersõidu ehituse üks suuremaid küsimärke on seni olnud üle Sauga jõe ehitatav sild. Maanteeameti teatel silla ehituseks enam takistusi pole ja tööd jätkuvad projekti kohaselt.

“Vastavalt korrigeeritud graafikule algavad tööd augusti alguses ja betoonitööd lõpetatakse aasta lõpuks. Silla saab valmis ehitada järgmise aasta kevadel,” andis Kasesalu teada.

Papiniidu sild

Papiniidu silla ehitusel on samuti mõningane mahajäämus graafikust. “Lisatööde tõttu on osa tööde puhul mõnenädalane mahajäämus, kuid see ei mõjuta ehituse lõpptähtaega,” selgitas Kasesalu.

Praeguseks on sillal lõpetatud betoonitööd Tallinna suunal ja järgmisel nädalal asfalditakse see sõidusuund ning alustatakse Riia suuna ja kergliiklustee osa lammutustöid.

Papiniidu silla all toimuvad praegu metalli- ja betoonipindade puhastus- ja värvimistööd ning eelmisel nädalal alustati kergliikluse panduse ehitustöödega.

Maanteeametil on plaanis ehitada täiesti uus tee – Papiniidu pikendus, mis viiks Papiniidu silla juurest otse Riia maanteele Paikuse tee ristmiku juures. Käimas on ehitushange. Kui vaidlustusi ei tule, loodab maanteeamet lähinädalatel jõuda ehituslepinguni ning tööd võiksid alata augusti lõpus või septembri alguses.

Ehkki kuu aja eest alustasid Ehitajate teel ja läänepoolsel ühendusteel töid teostavad Koger ja Partnerid AS ning Lätlaste SIA Binders läbirääkimisi, et juhtivpartneriks saaksid lätlased, pole vastavale kokkuleppele allkirju siiski veel pandud.

Enamikule pärnumaalastest ilmselt tundmatu SIA Binders on Läti suuruselt teine teedeehitusettevõte.

“Kes on näiteks autoga Pärnust Ikla kaudu Riia poole sõitnud, on kindlasti märganud mõne aasta eest rajatud Saulkrasti ümbersõitu, mille ehitus toimus SIA Bindersi juhtimisel,” tõi välja Kasesalu.

Märksõnad

Tagasi üles