Euroopa Komisjon otsustas toetada Rail Baltica ehitamist 45,7 milljoni euroga ehk 27,1 mijoni võrra varemlubatust vähem.
Brüssel vähendab Rail Baltica ehitamise toetust
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ELi toetust saab kasutada Euroopa rööpmelaiusega raudtee ehitamiseks Poola piirilt Marijampolesse ja Šiauliaist Läti piirini kuni aastani 2015.
"Algul oli meil teine plaan. Tahtsime ehitada uue Euroopa rööpmelaiusega raudtee, kuid see takerdus maaostu ja muude asjade taha, mistõttu otsustasime ehitada uue tee senisele raudteetammile. Projekt muutus selle tõttu odavamaks ning toetus vähenes," selgitas Leedu asetranspordiminister Arunas Staras Euroopa Komisjoni otsust.
Euroopa Komisjoni hinnangul peaks Rail Baltica valmis saama aastaks 2015.
Eesti riik on otsustanud, et kiireim tee Varssavisse ei lähe Pärnu kaudu, vaid viib läbi Tartu ja Valga.