Pärnu lennujaama renoveerimine maksab 13 miljonit eurot

Eno-Gerrit Link
, veebitoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu lennujaam.
Pärnu lennujaam. Foto: URMAS LUIK/PRNPM/EMF

Pärnu lennujaama renoveerimine tänapäevaseks töötavaks transiidisõlmeks maksab Rootsi konsultatsioonifirma LFV Aviation Consulting värske uuringu kohaselt 13 miljonit eurot.

Raporti järgi võiks lennujaamast saada viie aastaga sõlm, mida läbib aastas 50 000 reisijat, kes jäävad maakonda kaheks-kolmeks päevaks ja annavad seeläbi piirkonna sotsiaalmajandusele olulise tõuke. Arvutuse järgi tasuks investeering lennujaama uuendamisse end ära nelja-viie aastaga.

"Kui siiani on räägitud, et lennujaama korda tegemine maksaks eri hinnangutel 15–20 miljonit eurot, siis rahvusvaheliselt pädeva ja kaaluka sõnaga konsulatatsioonifirma seisukoht annab meile kindlust, et investeering lennujaama pole mitte ainult vajalik, vaid teenib end asjatundliku majandamise korral kiiresti tagasi," ütles sihtasutuse Pärnumaa Turism juhataja Kaire Ilus.

Uuringu teinud LFV Aviation Consulting lennunduse ja lennujaamade majandusarengu juht Marcus Öberg kinnitas, et 13 miljoni eurone investeering on lennujaama esialgset arengut silmas pidades piisav.

"Usume, et lennujaama taaskäivitamisel on kõige olulisem hoida investeeringud ja majandamiskulud minimaalsed," lausus Öberg.

AS Tallinna Lennujaama turundusdirektori Eero Pärgmäe sõnutsi on Pärnu lennujaama emafirma nõus taristu renoveerimisega riigi rahastuse kaasabil, kui lennujaama opereerimiskulud jääksid Pärnu kanda.

"Kui kohalik omavalitsus suudab leida tulubaasi, millega katta lennujaama halduskulud, oleme igati koostöövalmis," kinnitas Pärgmäe.

Kuna nõudlus lennuühenduse järele Pärnu kui Eesti suuruselt teise turismilinna ja Põhjamaade seas populaarse spaalinnaga on seniseid turisminumbreid analüüsides selgelt olemas, võiks raporti kohaselt esimesel aastal Pärnu lennujaama läbida 20 000 inimest. Viie aastaga on Pärnul potentsiaali kasvatada lennujaama külastavate inimeste arvu rohkem kui kaks korda.

"Pärnumaale on turismiedendajad viimaste aastatega investeerinud 60 miljonit eurot Lottemaa, autoringraja, golfiväljaku, spaade, matkaradade ja muude tõmbekeskuste rajamiseks," ütles Ilus. "Pärnu lennujaam oleks viimane oluline lüli selles, et lähiriikide turistidele oleks tagatud kiire ja mugav transpordiühendus, millele lisanduksid regionaalsed lennud. Naabritega toimiv laevaühendus on liiga aeglane ja Tallinna lennates tuleb veel vähemalt kaks tundi bussisõiduks arvestada."

Ilusa sõnade kohaselt aitaks aktiivselt kasutatav lennujaam mitmekesistada eksportturgude valikut ja laiendada fookust, mis viimastel aastatel on olnud peamiselt soomlastest turistidel. Rootslaste koostatud raport toob Soome kõrval peamiste eksporditurgudena välja Rootsi ja Norra. Aktiivselt toimiv lennuühendus Pärnuga looks Eestile paremad võimalused konverentsiturismi edendamisekski.

"Turism on riigile strateegiliselt tähtis majandusharu ja konverentsiturism on kahtlemata üks tulevikusuundi, mida arendada," ütles Ilus. "Pärnu kujunemine konverentsiturismi sihtkohaks aitaks vähendada sesoonsust ja tuua siia piisaval arvul külastajaid aastaringselt."

LFV Aviation Consultingu raporti kohaselt kuluks plaanitavast 13 miljonist eurost umbes seitse miljonit lennujaama infrastruktuuri renoveerimiseks ja kolm miljonit lennujaama tööks vajaliku varustuse ostmiseks. Lennurada oleks mõistlik renoveerida 1800 meetri ulatuses, mis lubaks vastu võtta väiksemaid kuni 36meetrise tiivaulatusega reaktiivlennukeid.

Raport soovitab ehitada ruleerimisraja terminalist otse õhkutõusmis-maandumisrajani, selle asemel et investeerida kulukasse kahe paralleelselt kasutuses oleva ruleerimisraja uuendamisse.

"Kuna lennujaam hakkaks teenindama nelja kuni kuut kommertslendu päevas, piisaks ühest ruleerimisrajast ja see aitaks raha tublisti kokku hoida," sõnas Ilus.

Eile tutvustati rootslaste uuringut nõupidamisel Tallinna lennujaama nõukogus.

Pärnu maavanema Kalev Kaljuste sõnutsi keegi lennujaama renoveerimise kava maha ei laitnud ja peamine küsimus on nüüd see, kust leida investeeringuteks raha.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles