Pärnu parkimiskorraldus võib muutuda aasta pärast

Vaatamata koalitsioonilepingus antud lubadusele, et alates 2011. aastast on Pärnus parkimine tasuline ainult suvises kesklinnas ja ranna rajoonis, muutub parkimiskord linnas tõenäoliselt alles järgmise aasta 1. septembrist.

2009. aasta sügisel võimulepet sõlmides oli võimuliit optimistlikum kui praegu. Kuigi parkimiskorra muudatused viiksid Pärnu eelarvest abilinnapea Romek Kosenkraniuse hinnangul ligi 45 000 eurot aastas, on seegi raha ning liikluskorraldust muutes ei taheta väga suurt lisakulu tekitada.

Kosenkranius tunnistas, et mõni võimuliidu liige on isegi lubadusest taandumist kaalunud, ent tema arvates tuleks siiski koalitsioonilepet täita. Kolm võimalikku parkimiskorralduse muutmise tähtaega oleksid aastavahetus, kevad ja järgmise aasta 1. september, viimane neist on kõige tõenäolisem.

“Selle aasta eelarves on parkimistuluga arvestatud,” selgitas Kosenkranius. “See summa on 2,3 miljonit krooni aastas, muudatustega jääks ära ligi 700 000.”

Osa autojuhte on ostnud aastase parkimispileti ja linnavalitsus peaks kulu hüvitama, kui parkimiskorraldus enne piletil märgitud tähtaega lõpeb. Sellest lähtuvalt võib volikogu sügisel vastu võtta otsuse, millal parkimiskorda muudetakse.

Väljaspool suvehooaega parkimise eest tasu kaotamine ei tähenda siiski piiranguteta parkimist kesklinnas. “Kuressaare on väike linn, seal on ainult suvel liiklustihedusega probleeme,” kõneles abilinnapea. “Meil on Kuninga tänaval kaupluste ees paar vaba kohta ja kui müüjad need täis pargivad, ei jää teistele midagi.”

Igahommikuse võidujooksu vältimiseks kaalub linnavalitsus liiklusmärkide seadmist, mis lubavad “tulistes piirkondades” parkida näiteks kaks või kolm tundi. Nende paigaldamise ühekordseks kuluks hindas Kosenkranius paar tuhat eurot.

Pärnu Haldusteenused hakkaks kontrollima, kuidas kellaaegadest kinni peetakse. Neil, kes pikemalt tahavad parkida, peaks Kosenkraniuse jutu järgi olema võimalus osta tasuline luba.

Parkimisaja algus võidakse fikseerida parkimiskellaga, aga võidakse ka osta automaadid, mis nagu Prantsusmaal samal päeval üle kahe tunni teatud piirkonnas tasuta parkida ei lase. “Veel üks võimalus oleks autorataste pildistamine,” tutvustas Kosenkranius linnavalitsuses jutuks olnud mõtteid.

Tagasi üles