Minister arutles koolijuhtidega põhikooli lõpueksamite kaotamise üle

Põhikooli lõpus kontrollitakse praegu kõigi õpilaste teadmisi kahes aines: eesti keeles ja matemaatikas.

FOTO: Marko Saarm

Haridus- ja teadusminister Mailis Reps arutles direktoritega Pärnumaa koolijuhtide ühenduse korraldatud seminaril põhikooli lõpueksamite kaotamise üle.

Seminaril kõlas mõtteid, et praegusel kujul põhikooli lõpueksamite eesmärk jääb ebaselgeks ja muudatused oleksid teretulnud. Põhikooli lõpus kontrollitakse praegu kõigi õpilaste teadmisi kahes aines: eesti keeles ja matemaatikas. Seega saab võrreldavat tagasisidet õppe tulemuslikkuse kohta üksnes nendes ainetes, samuti puudub võimalus seirata üldpädevuste omandamist.

“Olukorras, kus rõhutame üha enam õppijakesksuse põhimõtet ja õpilase toetamist vastavalt tema individuaalsele suutlikkusele, ei ole põhikooli lõpus toimuv kõigi õpilaste ühtmoodi testimine põhjendatud,” sõnas Reps. “Eksamite vajalikkust on õpilastele väga raske põhjendada, sest selleks ajaks, kui nad lõpueksameid sooritavad, on paljudel gümnaasiumikatsed juba läbitud ja koolidesse pääsemine selge.”

Seminaril osales 30 alus-, üld- ja kutsehariduse koolijuhti kümnest maakonnast. Teiste seas koolijuhtide mentorite programmi teise lennu vilistlased.

Kohtumisel arutleti Eesti hariduselu murekohtade ja olulisemate hariduspoliitiliste suundumuste üle. Peale põhikooli lõpueksamite küsimuse räägiti koolivõrgu korrastamise probleemidest ja õpetajaameti tuleviku proovikividest.

Tagasi üles