Veel avamata peatusi ilmestab õrrelaiune pink

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Liiklus­tiheda Via Baltica äärde­ on maanteeameti tellimusel tekitatud Pärnu-Jaagupi tee peatus kõrge kaldaga kraavi ­serval.
Liiklus­tiheda Via Baltica äärde­ on maanteeameti tellimusel tekitatud Pärnu-Jaagupi tee peatus kõrge kaldaga kraavi ­serval. Foto: Urmas Luik

Pärnu-Jaagupi tee vast valminud peatusesse paigaldatud napilt 14 sentimeetri laiune istepink meenutab pigem õrt, millel kanad magavad, kui bussiootaja jalapuhkamise kohta. Pepu ei mahu niisugusele kitsale alusele ja sinna käekoti asetaja riskib selle maandumisega paarimeetrise pehme pervega kraavis. Aga maanteeamet tellis tüüpbussipeatuste ehitamise üle 1100 elanikuga Pärnu-Jaagupi tarvis üllal eesmärgil, et piirkonna elanikud saaksid kasutada kaugliinibusse, mis põhimaanteelt alevisse ei pööra.

Prussi meenutav istepink ja selle mõõtmed vastavad maanteeameti selgituse kohaselt kehtestatud nõuetele. Nii et laiemat või, veel enam, seljatoega pinki, pole sellise “tüübi” asemele mõtet tahtagi.

Põhimaantee number neli ehk Tallinna–Pärnu–Ikla tee ääres on rajamisel veel kaks peatust, neist üks jääb Rapla maakonda ning suurendab Märjamaa alevi ja Orgita küla elanike liikumisvõimalusi. Pärnust Ikla poole Häädemeeste tee peatuses hakkavad ­samuti peatuma kommertskaugliinide ühissõidukid.

“Häädemeeste vald taotles ­juba mitu aastat tagasi seda peatust,” ütles Häädemeeste abivallavanem Toomas Abel. “Alguses oli mõte, et kaugliinibusside kõigil väljumistel oleks seal nõudepeatus, et inimesed jõuaksid öistele lendudele Tallinna või Riiga. Senini on lähemad variandid sõita ette kas Pärnu või Salacgrīva bussijaama.”

Märksõnad

Tagasi üles