Kesklinna silla laienduse projekteerimine maksab ligi 200 000 eurot

Raido Keskküla
, veebilehe toimetaja
Copy
Kahjustused Kesklinna sillakonstruktsioonidel on juba silmnähtavad. Täpsemad uuringud peavad selgitama, kui sügavale on roosterägalik tunginud.
Kahjustused Kesklinna sillakonstruktsioonidel on juba silmnähtavad. Täpsemad uuringud peavad selgitama, kui sügavale on roosterägalik tunginud. Foto: Mailiis Ollino

Pärnu Kesklinna silla laiendamise ja rekonstrueerimise projeekteerimiseks korraldatud riigihanke võitis Selektor Projekt OÜ. Projekteerimistööd lähevad maksma 216 480 eurot koos käibemaksuga.

Kesklinna silla uuringute ja arhitektuursete lahenduste esitamise tähtaeg on 16. august. Põhi- ja tööprojekti koostamise ja esitamise tärminiks 16. detsember. Projekt peab ehitusloa saama tuleva aasta 28. veebruariks.

Projekteerimistingimuste järgi tuleb silla renoveerimisel säilitada selle senine kandevõime ja laiendada silda kümnelt meetrilt 16ni.

Projekteerimistingimused näevad ette silla seniste konstruktsioonide ümberehitustöid ning sõidu-, jalakäijate ja kergliiklusteede laiendamist. Samuti selgitatakse välja silla tehniline seisukord ja kavandatakse remonditööd.

Silla kandevõime on 80 tonni ja jääb samaks. Projekteerija hakkab otsima viise sillaalust kõrgust suurendada, et veesõidukid paremini läbi mahuksid. Silda ei tehta avatavaks.

Ühe sõidurea laiuseks kavandatakse vähemalt 3,5 meetrit. Praegu on see kolm meetrit ja õnnetuse korral ei pruugi operatiivautod üle silla pääseda.

Jalakäijate ja jalgrattateed ehitatakse silla mõlemale poole. Projekteerijal soovitatakse kavandada sillale taskuid ja muid vaatekohti, mida saaks liiklust takistamata kasutada. Peale teede ja sillaaluse valgustuse kasutatakse dekoratiivvalgustust.

Kesklinna silla remondiga on plaanis alustada järgmise aasta juunis, et sild saaks uuendatud 2021. aasta juuniks. Viimati läbis sild kapitaalremondi 1995.–1996. aastal ehk üle 20 aasta tagasi. Töid loodetakse teha nii, et enamiku ajast on liikluseks suletud ainult pool sillast ja alaline ülepääs oleks tagatud ühis- ja operatiivsõidukitele ja jalakäijatele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles