Strande, hilisema Merkuri allakäik algas teise maailmasõja ajal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Strande, hilisem Merkuri, kündis vett Saksamaal, kuni ta anti II maailmasõja järgselt üle Nõukogude liidule sõja kaotaja poolt tekitatud kahjude hüvitamiseks.
Strande, hilisem Merkuri, kündis vett Saksamaal, kuni ta anti II maailmasõja järgselt üle Nõukogude liidule sõja kaotaja poolt tekitatud kahjude hüvitamiseks. Foto: Erakogu

Pärnu jõest vanaraua kokkuostu veetud laeva varases nooruses jäädvustatud pildi saatis toimetusele endisaegsete laevade ajaloost huvituv Peedu Sammalsoo. Mehel õnnestus jõuda ka Strande-Merkuri esimeste omanike jälile.

Sammalsoo leidis saksakeelsest veebiavarusest lisainfokilde enam kui pool sajandit Pärnu jões roostetanud laevajäänuste esimeste omanike kohta.

“Strande ehituse tellija ja omanik tema sünnilinnas Kielis oli 1928. aastal saksa laevafirma Neue Dampfer-Companie (NDC), mis 1938. aastal ühines Hafenrundfahrt AGga (Harufag). Aasta hiljem sai liitunud laevafirmade ja Strande peremehe uueks nimeks Kieler Verkehrsaktiengesellschaft (KVAG),” luges omal ajal laevakaptenina merd sõitnud mees üles Saksa firmad, kelle omandisse hilisem Merkuri kuulus. 

Tagasi üles