Kui suure hulga elektronkirjade laialisaatmisest, tuttavate läbihelistamisest ja kodulehtede kammimisest tüdinud, pikaajalise metsandussektori kogemusega ostujuhi Paavo Vaheri ja bakalaureusetööks teemat otsiva Risto Vaheri vahel tuli veidi üle aasta eest jutuks, et Eesti majanduse üks tugisambaid elab metsamaterjali hinnainfo kättesaadavuse suhtes eelmises sajandis, sündis neil idee tuua see teave paari hiirekliki kaugusele.
Tellijale
Pärnakate idufirma tahab metsandusäri eelmisest sajandist tänapäeva tuua
Majandus- ja logistikateadmistega Vaher võttis probleemi Tallinna tehnikaülikoolis oma lõputöö teemaks ja uuris suvel poolesajalt ettevõttelt, kuidas nemad metsamaterjali ostu-müüki näevad ja missugused lahendused seda inforuumi paremaks muudaksid.
“Uuringust tuli välja, et veel suurem probleem kui ostjatele on see metsamaterjali müüjatele,” seletas Vaher. “Kui ettevõtted alustavad metsaraiega, peavad nad arvestama, kuhu langil raiutavat eri sortimendist puitu saab müüa. Praegu peab müüja otsima hinnainfot peamiselt meilide teel jagatud Exceli kujul ostupakkumistest või hoopis kodulehtedelt ja telefonitsi. Tihti ei saadagi ülevaadet, kes on parim ostuhinna ja transpordikulu suhtega ostja: mõni väiksem saeveski ei avalda oma infot kusagil.”