Pärnakate idufirma tahab metsandusäri e­elmisest sajandist tänapäeva tuua

Copy
Veidi üle aasta Woodspoti platvormi arendanud Risto Vaher, Paavo Vaher ja Kevin Janson loodavad sellega turule tulla suvel.
Veidi üle aasta Woodspoti platvormi arendanud Risto Vaher, Paavo Vaher ja Kevin Janson loodavad sellega turule tulla suvel. Foto: Erakogu

Kui suure hulga elektronkirjade laialisaatmisest, tuttavate läbi­helistamisest ja kodulehtede kammimisest tüdinud, pikaajalise metsandussektori kogemusega ostujuhi Paavo Vaheri ja bakalaureusetööks teemat otsiva Risto Vaheri vahel ­tuli veidi üle aasta eest jutuks, et Eesti majanduse üks tugisambaid elab metsamaterjali hinnainfo kättesaadavuse suhtes eelmises sajandis, sündis neil idee tuua see teave paari hiirekliki kaugusele.

Majandus- ja logistikateadmistega Vaher võttis probleemi Tallinna tehnikaülikoolis oma ­lõputöö teemaks ja uuris suvel poolesajalt ettevõttelt, kuidas nemad metsamaterjali ostu-müüki näevad ja missugused lahendused seda inforuumi paremaks muudaksid.

“Uuringust tuli välja, et veel suurem probleem kui ostjatele on see metsamaterjali müüjatele,” seletas Vaher. “Kui ettevõtted alustavad metsaraiega, peavad nad arvestama, kuhu langil raiutavat eri sortimendist puitu saab müüa. Praegu peab müüja otsima hinnainfot peamiselt meilide teel jagatud Exceli kujul ostupakkumistest või hoopis kodulehtedelt ja telefonitsi. Tihti ei saadagi ülevaadet, kes on parim ostuhinna ja transpordikulu suhtega ostja: mõni väiksem saeveski ei avalda oma infot kusagil.”

Vaheri sõnutsi viivad müüjad, kes tavapäraselt transpordigi eest vastutavad, materjali seetõttu näiteks 100 kilomeetri taha, ehkki selle saaks müüa 20 kilomeetri kaugusele, kus pakutakse kõrgemat hindagi.

Tagasi üles