Virtuaalmaailma pealetung: avatarina kooli, kontserdile ja autot ostma

Kati Saagim
Copy
Tehnoloogiaettevõtja Kaspar Tiri sõnutsi on virtuaalmaailmas tunduvalt odavam tooteid ehitada ja seeläbi tarbijale madalama hinnaga müüa.
Tehnoloogiaettevõtja Kaspar Tiri sõnutsi on virtuaalmaailmas tunduvalt odavam tooteid ehitada ja seeläbi tarbijale madalama hinnaga müüa. Foto: Madis Veltman

Levib eksiarvamus, nagu avatarid ehk teisikud oleksid mõeldud vaid noortele arvutimängusõpradele. Tegelikult on virtuaalmaailm viimastel aastatel teinud suure arenguhüppe ja avataridega ruumilistes keskkondades tegutsemine muutub päev-päevalt aina tavapärasemaks. ­

Juba praegu on võimalik minna teisikuna kolmemõõtmelisse keskkonda, et seal valida endale meelepärane auto. Kõik toimub nagu pärismaailmas: saab vaadata kapoti alla, istuda sõidukisse, uudistada velgi lähemalt.

Just selliste teisikute loomisega tegelebki üle maailma tegutsev tehnoloogiaettevõte Wolf3D, mille asutas pärnakas Kaspar Tiri ühes Timmu Tõkke, Rainer Selveti ja Haver Järveojaga.

“Oleme aastatega välja töötanud masinõppel põhineva lahenduse, mis suudab ühe selfiga (näopildiga, K. A) luua inimesest kolmedimensioonilise usutava välimusega teisiku ehk 3D-ava­tari,” rääkis Tiri. Tunnistades, et teisikute loomise protsess kulges üpris keerukalt. Seda põhjusel, et oleme harjunud analüüsima nägusid, seega märkame kohe, kui mõni detail on valesti.

Siiski on nüüdseks jõutud selleni, et avatari loomisega peaks saama hakkama igaüks. Selleks tuleb enda näopilt laadida üles programmi, kus algoritmid loovad foto põhjal näost eri parameetrid, et siis juba valmis teisik inimesele tagasi saata. See kõik võtab mõne sekundi.

Inimesele meeldib end ilustada

Et avatari loomine lihtne oleks ja inimesed teisikuga rahule ­jääksid, tuli aastaid tööd teha. 2014. aastal paigutasid tehno­loogiaettevõtjad Viru keskusesse 60 kaamerast koosneva 3D-skanneri, mille abil huvilistel avanes võimalus end skannida pealaest jalatallani, misjärel loodi neist teisik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles