Romek Kosenkranius viskab nalja: Minu valimistel osalemise hind on 40 miljonit

Copy
Pärnu linnapea Romek Kosenkranius ja Raba–Laia silla projektijuht Uno Kask selgitasid taskuhäälingus, millises seisus on uue silla ehitus.
Pärnu linnapea Romek Kosenkranius ja Raba–Laia silla projektijuht Uno Kask selgitasid taskuhäälingus, millises seisus on uue silla ehitus. Foto: Grete-Liisa Sihver

Kaua plaanitud Pärnu kolmanda autosilla ehitus on aina kerkitavate ehitushindade tõttu sattunud küsimärgi alla. Linnavalitsus on korraldanud veidi rohkem kui poole aasta jooksul juba kaks ehitushanget ja olnud sunnitud pakkumised mõlemal korral tagasi lükkama.

Milline on praegune seis Raba–Laia silla ehitusplaanidega ja kuidas edasi?

Kevadel, kui tegime kordushanke, oli kõige soodasam hind 71 miljonit. See muutub ajas kiiresti ja nüüd ei saa me ilmselt enam 70 miljonigagi hakkama. Sõda ja määramatus tõstavad hindu. See ei ole ainult Pärnu teema.

Mul oli just kohtumine regionaalminister Jaak Aabiga, kes rääkis, et riik teeb praegu kõigis ehitusprojektides nii-öelda reha. Kõik vaadatakse üle ja jäetakse töösse ainult need projektid, kus hange on juba tehtud

“Luigest” (Raba–Laia silla arhitektuurivõistluse võidutöö, toim) me päris loobunud ei ole. Siiski anname endale aru, et terassild tuleb praeguste hindade juures väga kallis. Praeguse teadmise kohaselt moodustab üle 60 protsendi silla maksumusest metall. Metalli pole võimalik selle projekti puhul mingi odavama materjaliga asendada.

Tagasi üles