Hõljuk tegi esimese reisi Kihnu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Venemaal ehitatud hõljuk aitab Kihnu ja mandri vahel ühendust pidada.
Venemaal ehitatud hõljuk aitab Kihnu ja mandri vahel ühendust pidada. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Et talvekülm on kaanetanud Munalaiu ja Kihnu vahelise laevatee ja madalad pilved takistasid ka lennuki maandumist, sõitis täna Kihnu esimene hõljukireis, vahendas Raadio Pärnu.


Eilsest alates Kihnu enam laevaga sõita ei saa, sest Munalaiu ja Kihnu vahel sõitnud parvlaev Amalie jääst läbi murda ei suutnud. Pärnust väljuv laev Liisi lõpetas navigatsiooni juba varem.



Et täna ei saanud madalate pilvede tõttu Kihnu lennata Pärnust väljuv lennuk, läks käiku kauaoodatud varuvariant – hõljuk. Selle ostsid kahasse Tõstamaa ja Kihnu vald, et saarele pääseks eriolukorras, kui regulaarne ühendus puudub.



Kihnu kooli õpetaja Ingrid Võsu rääkis Raadio Pärnule, kuigi algul tundus hõljukisõit kõhe, oli tegemist põneva kogemusega. Teda pani imestama, et sõiduk hõljus, külg ees. Kui laevasõit kestab tavaliselt tund aega, jõuti täna Munalaiust Kihnu 20 minutiga. Õpetaja rääkis, et kuna Kihnu koolis oli täna plaanis koolitus, poleks koolitaja hõljukita saarele pääsenud.



Munalaiu sadamakapten Jaanus Jürivete ütles, et on proovisõitu teinud varem mitu korda, kuid täna sõidutas ta esimest korda reisijaid Kihnu.



Nižni Novgorodis valmistatud hõljuki võib mööda vett sõita 70 kilomeetrit tunnis, lumel sõites võib ta arendada kuni 120kilomeetrist tunnikiirust.



Kihnu regionaalprogrammi toel ostetud hõljuk maksis 1,6 miljonit krooni, sellest 15 protsenti tasusid Tõstamaa ja Kihnu vald.

Tagasi üles