Silvia Paluoja Balti raudtee silmapiiril kaugeneb (5)

Copy
Rail Baltica Pärnu reisiterminal rajatakse arhitektuurikonkursi võitnud arhitektuuribüroo Pluss ideekavandi "Water Strider" järgi.
Rail Baltica Pärnu reisiterminal rajatakse arhitektuurikonkursi võitnud arhitektuuribüroo Pluss ideekavandi "Water Strider" järgi. Foto: Arhitektuuribüroo Pluss

Balti raudteest kirjutatakse viimasel ajal nagu hoogtööd tehes: ridamisi artikleid Postimehes ja Pärnu Postimehes, viimasena riigikogu riigikaitse komisjoni liikme Peeter Tali arvamus (PP 02.02.24). Aga peaksime juba kaheksandat aastat kihutama Rail Balticul (RB) Eesti ja Läti pealinna vahel, sest Delfi Ärileht (16.07.07) väitis, et «Rail Balticu eesmärk on 2016. aastaks ehitada kolme Balti riiki läbiv uus Euroopa rööpmestandardiga raudtee». Paraku on RB silmapiiril kaugenenud nagu nõukogude maal komminismini jõudmine.

Siinkirjutaja on sedavõrd kaua maamuna tallanud, et mäletab, kuidas ta 1992. aastani Pärnust laiarööpmelise rongiga Riiga sõitis ning lapsepõlvekodust kostab siiani kõrvus kaubarongide mürin, kui need läbi Voltveti jaama rühkisid. Pärast millenniumivahetust kakuti rööpad ja liiprid üles, raudteetammi kasutavad tühjade jaamahoonete vahel matkajad.

Tagasi üles