Sotsiaalkindlustusametisse (SKA) helistades saab inimene isikustatud teavet, kui ta tuvastab ennast Smart-ID või mobiil-ID abil.
Sotsiaalkindlustusametist saab nüüd isikustatud infot telefoni teel
Tänasest saab SKA infotelefonil 612 1360 helistades end Smart-ID või mobiil-ID teenuse abil tuvastada ning seejärel enda kohta infot küsida. Kliendinõustaja küsib kõne ajal kliendi isikukoodi, mille põhjal sisestatakse andmed kõnekeskuse süsteemi. Kui teenus on aktiveeritud ja andmed korrektsed, saab klient kinnituskoodi, mille ta kinnitab PIN1ga. Alles seejärel saab nõustaja õiguse isikustatud teavet edastada.
Uus lahendus võimaldab inimestel saada infot oma toetuste ja hüvitiste suuruse kohta ning muuta oma andmeid. Pettuste riski vähendamiseks on oluline tähele panna, et SKA palub isikutuvastust ainult siis, kui inimene ise ametisse helistab.
Kui klient ei kasuta Smart-IDd või mobiil-IDd, peab ta isiku tuvastamiseks kas iseteeninduskeskkonda sisenema, saatma digiallkirjastatud avalduse e-posti teel, käsitsi allkirjastatud avalduse posti teel või külastama klienditeenindust ja esitama isikut tõendava dokumendi.