Elektriauto on kulukas kingitus

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elektriautost veelgi soodsam oleks olnud ametnikud varustada ametikäikude tegemiseks kingadega. Mis sarnaselt elektriautodega on hääletud ning sobivad eelkõige lühemate vahemaade läbimiseks.
Elektriautost veelgi soodsam oleks olnud ametnikud varustada ametikäikude tegemiseks kingadega. Mis sarnaselt elektriautodega on hääletud ning sobivad eelkõige lühemate vahemaade läbimiseks. Foto: Urmas Luik

Sotsiaalministeeriumi kaudu viieks aastaks Pärnu linnavalitsuse sotsiaalosakonnale kasutada antud elektriauto neelab linnakassast aastas 425 eurot kasko- ja 40 eurot liikluskindlustuse eest. Peale selle hooldus- ja elektrikulu.

“Me saime päris soodsalt selle kasko, arvestasime tegelikult, et kallimaks läheb,” olevat linnavalitsus arvestanud asjaajamis- ja haldusteenistuse juhataja Kristiina Laiuse sõnade järgi sotsiaalministeeriumile elektriautode tellimust sisse andes igakuiseks kindlustuskuluks 80 eurot.

Samal ajal saavutatakse Laiuse arvutuste kohaselt märkimisväärne kokkuhoid kütusekulu arvelt. “Kui sa lähed tavalise autoga Tallinnasse, maksad umbes 22 eurot, aga sellega lähed kolme euroga,” tõi ta näite. Kokkuhoitud rahaga tehakse Laiuse kinnitusel “midagi kasulikku”.

Pealegi on auto, elektriga või mitte, vähemalt sotsiaalosakonnale hädavajalik, kuna sõiduk, millega sotsiaalosakond eelmisel aastal liikus, läks Laiuse selgitusel ära. Nii pidi linnavalitsuse kantselei nendega oma masinat jagama. “See oli paras jama, sest nad kasutasid seda päris palju,” märkis ta.

Tõepoolest: elektriauto leidis kasutamist juba samal päeval, kui see linnavalitsuse hoovile jõudis. Esimesed ametisõidud tegi sellega sotsiaalosakonna vanurite hoolekande peaspetsialist Ketri Kupper. “Väga mugav sõita, erinevus tavaautoga puudub, välja arvatud see, et tänaval sõites inimesed jalutasid tee peal ega märganud eest ära astuda,” nentis Kupper, et hääletu mootoriga autoga sõites peab väga ettevaatlik olema.

Peale linnavalitsuse sotsiaalosakonnale antud elektriauto jõuab kaks elektriautot Pärnu haigla käsutusse, neli Metsa tänava avahoolduskeskusele, üks sõiduk Tammiste hooldekodule, üks puuetega inimeste päevakeskusele ja üks lastekodule.

Nagu Laius toonitas, ei lähe autod ametnikele, vaid ametkonnale. “Kõik saavad sõita, ei ole kellelegi isiklikuks kasutamiseks,” kinnitas ta.

Linnavalitsuse Mitsubishi

Elektrimootor, võimsus 35 kW

Täismass 1450 kg, tühimass 1185 kg

Istekohti koos juhiga 4, kandevõime 265 kg

Pikkus 3475, laius 1475, kõrgus 1610 mm

Uste arv 5

Andmed: Pärnu linnavalitsus

Märksõnad

Tagasi üles