Politsei tõhustab turvavööde kasutamise kontrolli

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raido Keskküla
Copy
Maanteeameti algatatud kampaania eesmärk on vähendada lahtise turvavööga sõitjate arvu
Maanteeameti algatatud kampaania eesmärk on vähendada lahtise turvavööga sõitjate arvu Foto: Andres Teiss

Täna käivitub järjekordne maanteeameti liiklusohutuskampaania turvavööde kasutamise edendamiseks, mistõttu politsei tõhustab liiklusjärelevalvet ja turvavarustuse kontrollimist.


Kampaania eesmärk on vähendada lahtise turvavööga sõitjate arvu ja teadvustada, et kokkupõrke korral võib turvavööta tagaistuja inertsi mõjul tappa eesistuja, teatas maanteeameti pressiesindaja.



Kampaania ideelahendus keskendub seekord esmajoones 18-25aastastele noortele, kelle seas turvavööde kasutamine, eriti suuremates seltskondades, on ebapopulaarne. Kampaania püüab panna noori endale teadvustama turvavöö kinnitamata jätmisega kaasnevaid riske.



Et rõhutada turvavöö kasutamise vajadust tagaistmel, on kampaanias välja toodud seik, et kokkupõrke korral vigastab või tapab turvavööta tagaistuja inertsi mõjul eesistuja.



Juba vaid kiirusel 50 km/h toimuva kokkupõrke korral paiskub 80 kilogrammi kaaluv inimene inertsi mõjul ette jõuga, mida võib võrrelda keskmise elevandi kaaluga. Sellise liiklusõnnetuse korral vigastab tagaistmelt ette sööstev inimene esiistmel istujaid sageli surmavalt.



Sellele keskendub kampaania

slogan

„Ära tapa oma sõpra, kinnita tagaistmel turvavöö!“.



Kuigi viimase paari aastaga on turvavöö kinnitamine suurenenud pea 20 protsenti, ei kasuta maanteeameti teatel seda siiski ligikaudu pool tagaistmel sõitvatest täiskasvanutest.



Turvavöö mittekasutamist nii esi- kui tagaistmel põhjendatakse peamiselt lühikese teekonna ja ebamugavusega. Sellise vabanduse kasutamine on suurenud viimastel aastatel lausa neljandiku võrra.



Maanteeamet korraldab kampaania koostöös politseiametiga, mistõttu on kampaania seotud politsei teostatava liiklusjärelevalvega turvavööde ja turvavarustuse kasutamise üle.

Tagasi üles