Mullu osteti Pärnus 1184 uut autot

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: PP

Mullu kuude lõikes stabiilsena püsinud uute autode müük ületas aasta varasemaid müügitulemusi ligi kuuendiku võrra – aastaga müüsid Pärnu autosalongid 1184 uut sõidukit.

Uusi sõiduautosid osteti eelmisel aastal Pärnus 1055 ja tarbesõidukeid 129.

Markidest eelistasid ostjad Toyota mudeleid, mida läks kaubaks 139. Forde osteti 110, Kiasid 93, Volkswageneid 89 ja Opeleid 79.

Pärnu automüügitabelit koostava Mariine Auto müügijuhi Danel Karpenderi jutu järgi on automüüjatel põhjust eelmise aastaga rahul olla, sest müügitulemused olid stabiilsed, jäädes iga kuu 90–100 auto kanti. „Kasv oli normaalne. Hull buumiaeg ja masu on seljataga,“ lausus Karpender.

Korealased tõstavad pead

Karpenderi arvates suuri üllatusi uute autode turul eelmisel aastal ei olnud, kuid tähelepanuvääriv on Korea autode hea müüginumber. „Korealased on pead tõstmas. Korea autode kvaliteet on paranenud, nende garantiitingimused ja disain on head,“ kommenteeris ta Korea autode populaarsust. „Eestlane tahab midagi teistsugust. Nii Kia kui Hyundai tõid eelmisel aastal turule palju uusi mudeleid.“

Mudelitest saidki Pärnus mullu kõige suurema menu osaliseks Kia linnamaasturid, mida müüdi aasta jooksul 47. Kia Sportage’eid läks kaubaks 40 ja Sorentosid seitse.

Kiasid müüva United Motors Pärnu esinduse juhataja Karlo Pilteri sõnade kohaselt oli Sportage’ite müügiedu oodatud, kuid samas ka üllatav. „Müüsime Sportage’eid natuke rohkem, kui lootsime,“ kommenteeris ta.

Pilteri jutu järgi pole Sportage’i salong väikese keskklassi auto omast kuigi palju suurem, kuid ostjad soovivad kõrgemat autot ja nelikvedu, mis meie talvistel teedel sõidu mugavamaks teeb. „Samas pole hinnavahe tavaliste autodega suur. 1,6-liitrise mootoriga Sportage maksab 18 000 eurot ja on ainult 2000 eurot kallim kui niisama suur Ceed. Liisingu puhul ei ole hinnavahe suur,“ seletas ta.

Toyota väikese keskklassi mudeleid Aurist ja Corollat müüdi Pärnus mullu 43 ja Ford Focuseid 36.

Väikese keskklassi segment oligi ostjate seas kõige populaarsem: väikesi pereautosid osteti 333 ehk veidi rohkem kui neljandik kõikidest Pärnus müüdud uutest sõidukitest.

Linnamaasturite osakaal müügist oli veidi üle kuuendiku, pisut vähem osteti väikeautosid.

Kui tunamullu osteti Pärnu autosalongidest viis luksusautot, siis eelmisel aastal ei läinud kaubaks ükski.

Karpenderi jutu järgi jääb eraisikust ostja puhul auto hind üldjuhul 15 000 – 20 000 euro vahele, mille eest saab väikese keskklassi auto. Keskklassi autode ostjad arvestavad üldjuhul veidi üle 20 000 euro küündiva väljaminekuga, maasturiostjad käivad välja 25 000 – 30 000 eurot.

Karpenderi sõnade järgi tahavad uute autode ostjad sõidukisse tavaliselt elektriaknaid, konditsioneeri ja püsikiirusehoidjat. „Bensiini- ja diiselmootorite eelistus on võrdne, suurenenud on automaatkäigukastiga autode osakaal,“ lisas ta.

Oodatakse väikest kasvu

Automüügitabeli koostaja sõnade järgi on konkurents müüjate vahel tihe ja sarnaste mudelite hinnad samast klassist. „Konkurents on tihe. Ostjadki loevad raha ja kauplevad,“ lausus ta.

Alanud aastal ennustab Karpender müüginumbrite väikest kasvu. „Edu on kindlasti uudismudelitel, kasvada võib elektriautode turg,“ prognoosis Karpender. „Kasvu võib oodata tarbesõidukite müügis, mille liisingud hakkavad lõppema.“

Piltergi arvas, et uute autode turg võib tänavu veidi kasvada.

Detsembris müüdi Pärnus 102 uut sõidukit – 87 sõiduautot ja 15 tarbesõidukit. Automarkidest olid detsembris enim müüdud Toyota ja Hyundai, vastavalt 20 ja 19. Kiasid läks eelmisel kuul kaubaks kaheksa.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liidu andmeil müüsid liitu kuuluvad automüüjad möödunud aastal Eestis koduturule 17 267 uut sõiduautot, mis on 12 protsenti rohkem kui aasta varem. Selles arvestuses puuduvad Renault’ ja Dacia müüginumbrid.

Märksõnad

Tagasi üles