Skip to footer
Saada vihje

DataDot süsteem kaitseb autosid varaste eest

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
DataDoti märgid pihustatakse autole väikesest konteinerist, näitab Jaanus Saar.

DataDot Estonia OÜ juurutab uut turvasüsteemi, mis kaitseb 10 000 imeväikese koodmärgise abil, mida on lootusetu kõrvaldada, autot varaste eest.

DataDoti esindaja Eestis Jaanus Saar selgitas, et selline varastevastane turvasüsteem sündis Austraalias, kuid on kiiresti levinud üle maailma ning võitis Suurbritannias (sealne nimetus on Mighty Dot) 2005. aasta turvalisuse auhinna “Security Award 2005”, mis antakse välja kõige efektiivsemale turvalisust suurendavale tootele.

Varga elu muutub raskeks

Seni kasutatakse auto kaitseks signalisatsiooni või muid vahendeid, mis tõkestavad küll varga tegevust, kuid ei vähenda tema huvi vargust toime panna.

DataDot-süsteemiga varustatud auto aga muutub varastele märksa vähem atraktiivseks. Märgistusega autot on väga raske kasu saamise eesmärgil maha müüa. Kui varem piisas üksnes kontrollitava VIN-koodi korrektsest võltsimisest, siis DataDot-süsteemis seotakse auto registrites veel võltsimiskindla märgistuskoodiga.

Koodide vastavust on ametimeestel väga lihtne kindlaks teha ning kurikaela võimalus varastatud ja võltsimistunnustega autoga vahele jääda on suur.

Riikides, kus DataDot-süsteem toimib, loobuvad enesest lugu pidavad professionaalsed vargad selle turvakleebisega autode puutumisest ja otsivad midagi lihtsamat. Selle tulemusel varastatakse neis riikides DataDoti kleebistega autosid kümme korda vähem kui teisi.

Seepärast neis maades, kus DataDot-süsteem toimib, annavad kindlustusseltsid märgistusega autodele olulisi soodustusi lepingute sõlmimisel.

Uuele süsteemile on reageerinud ka autotehased ning Subaru, Audi ja BMW märgistavad riikidesse, kus DataDot-süsteem on kasutusel, saadetavaid uusi autosid juba otse tehases.

Süsteem käivitub

Saar rääkis, et Eestis on loodud baas DataDot-süsteemi juurutamiseks. Kõigi märgistatud sõidukite turvakoodid kantakse Eesti autoregistrikeskuse (ARK) andmebaasi vastava märgistussertifikaadi alusel.

Uutele või sissetoodud kasutatud autodele paigaldatud DataDoti märgistuskoodi hakatakse kandma automaatselt tehnilisse passi sõiduki esmasel registreerimisel Eestis.

ARKi Pärnu büroo juhataja Rein Näkk ütles, et uus süsteem on neilgi juurutamisel ja täpsemalt saab selles selgust tuleval nädalal.

Saar lisas, et toimib ka Data-Dot-süsteemi rahvusvaheline andmebaas, Eesti on sellega ühendatud DataDot Baltikumi serveri kaudu. Autode müüjad, kes on saanud vastava litsentsi, hakkavad märgistust peale kandma vajadusel kõigile nende pakutavatele automarkidele.

Eesti politsei- ja piirivalvetöötajatel on ööpäevane juurdepääs registrisse kantud DataDoti märgistuse koodidele.

Põhja politseiprefektuuri pressiesindaja Tuuli Härson ütles, DataDoti tehnoloogia otstarbekust on veel raske hinnata. See aitaks küll tuvastada autolammutustes, -töökodades ja -kauplustes müüdavate varuosade päritolu, kuid tegemist ei ole näiteks signalisatsiooniga võrreldava ärandamisvastase seadmega, mis varguse eest kaitseks.

Projekt oleks Härsoni arvates mõttekas vaid juhul, kui DataDoti tehnoloogia kasutamine oleks kohustuslik ja üldine nii Eestis kui ülejäänud maailmas.

Märgistamine on lihtne

Saar näitas, et DataDoti märgistust kantakse peale pihustiga ja pärast kuivamist meenutavad märgised palja silmaga vaadates kärbsemusta. Lisaks varustatakse autojuhipoolne klaas kleebisega, millega koos söövitatakse klaasi sisse koodnumber.

Selline ühe auto turvamärgistus, mis toimib 20 aastat, maksab kõige rohkem 5000 krooni, kusjuures 10 000 väikesest märgistusest jätkub kõigile olulistele ja vähemolulistele detailidele.

Kes soovib oma autot varaste eest DataDoti märgistusega täiendavalt kaitsta, neil tuleks pöörduda oma autofirmasse või DataDot Eesti esindusse (tel 5341 1516, e-mail info@datadot.ee).

Kommentaarid
Vaba aeg
Tagasi üles