Pärnumaa firmad panustavad välisturgude vallutamiseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Eno-Gerrit Link
Copy
Frontieri hokikepivabrik Võistes.
Frontieri hokikepivabrik Võistes. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Ekspordikvalifikatsiooni tõstmise 1,5aastasesse rahvusvahelisse e-õppe programmi kandideerimiseks on jäänud viimane nädal.

Kuigi 25 EASi toetatud koha vastu on huvi tundnud üle 100 Eesti ettevõtte, oli eilseks avaldusi  laekunud umbes paarkümmend. Kõige arvukamalt on Eesti maakondadest esindatud Pärnumaa, kust praegu pürib programmi kolm ettevõtet: kivitööstus Edelstein, madratsivalmistaja Fennobed ja hokikeppide tootja Frontier.

„Kuigi ettevõtete huvi on programmi vastu olnud suur kõikjal Eesti, on tänaseks enim avaldusi meile tõepoolest laekunud Pärnumaalt,“ kinnitas programmi eestvedaja ja marketingi instituudi juht Anu-Mall Naarits. „Ilmselt kasvab avalduste hulk nädala lõpuks kokku 35ni, vähemasti nii paljud on lubanud kindlasti ära saata. Kes aga soovib veel programmiga liituda ja oma eksordijuhti maailma tipptasemele tuunida lasta, saab seda veel nädal aega teha.“

Hokikeppide ja -varustuse tootja Frontier juht ja omanik, endine tipp-purjetaja Imre Taveter märkis, et nende ettevõte on rahvusvahelisest ekspordijuhi tippkoolitusest huvitatud seetõttu, et ettevõttel on suured kasvuplaanid. Ennekõike soovitakse aga sisse pääseda Kanada turule ja loodetakse, et just Kanada ekspordikvalifikatsiooni programmi kaudu leitakse üles vajalikud nipid ja kontaktid. E-õpe sobib just seetõttu, et ekspordijuhil tuleb pidevalt viibida komandeeringutes maailma eri paigus.

Frontier, mis toodab hokivarustust peale Eesti ka Hiinas, Vietnamis jm, plaanib varustuse nimekirja laiendada, tuues järgmisena turule hokikindad.

Taveteri sõnutsi on tema ettevõtte käive praegu miljon eurot aastas, kuid kindlasti on võimalik käivet turul oluliselt kasvata, sest ainuüksi suurima konkurendi käive 290 miljonit. 95 protsenti Frontieri toodangust müüakse maha välisturgudel.

Suurbritannia ja Kanada eksporditöötajate koolitusprogrammi tööstusettevõtete praeguste eksporditöötajate kvalifikatsiooni tõstmiseks maailma parimate ekspordiproffide tasemele korraldatakse Eestis esmakordselt marketingi instituudi kaudu ja EASi toel.

Tegu on "Ekspordirevolutsiooni" programmi loogilise jätkuna, kus interneti kaugõppe keskkonnas aitavad Eesti ekspordivaldkonna töötajatel 18 kuuga maailmatasemele tõusta rahvusvaheliselt tunnustatud ekspordikoolituse organisatsioonid, kes väljastavad omandatud teadmiste tõenduseks  vastavad eriala sertifikaadidki.

Tagasi üles