Papiniidu sillal avastati ehitusviga

Tõnu Kann
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hüdroisolatsiooni tegemisel eksiti temperatuuri arvestamisel ja asfalt hakkas mitmekümnest kohast pragunema.
Hüdroisolatsiooni tegemisel eksiti temperatuuri arvestamisel ja asfalt hakkas mitmekümnest kohast pragunema. Foto: Ants Liigus

Pärnus Papiniidu silda ületavate inimeste imestusel polnud piire, kui sillaremontijad vast valminud asfaldikihi remonditaval sillapoolel üles kiskusid. Kilplasetöö põhjustas silla hüdroisolatsiooni paigaldamisel tehtud pisiviga.

Papiniidu silla peatöövõtja Nordecon Infra ehitusdivisjoni juht Reedik Raudla tunnistas, et tegu oli ehitusveaga.

“See oli õigupoolest nüanss, hüdroisolatsiooni paigaldamisel tehtud temperatuuriviga, mille tulemusel tekkisid asfaldisse praod, nii et me otsustasime uue asfaldikihi tervenisti üles võtta, et saaks vead isolatsioonis parandada,” ütles Raudla.

Ehitusdivisjoni juht lisas, et see polnud Nordeconile kerge otsus, sest raha kaotus on suur, samuti kaotatakse töö ümbertegemisega aega.

“Peame Papiniidu silla remontimist sedavõrd tähtsaks tööks, et ei saa lubada olukorda, kus viie aasta pärast tuleb meie töö üle teha,” rääkis Raudla. “Kui oleks avastatud kolm kohta, kus teekate mõranes, poleks me kogu asfalti hüdroisolatsioonilt maha koorinud, aga neid kohti oli 30.”

Halvad kohad hüdroisolatsioonis on lahti freesitud, nummerdatud ja kattematerjal remonditaval sillaosal meenutab praegu puslet, mis on äratanud paljudes sillaületajates imestust, miks juba valatud asfalt üles võeti.

“Teeme need kohad korda ja asfalteerime sõidurajad uuesti,” lubas Raudla.

Raudla ei öelnud, kui suur rahaline kaotus topelttöö tõttu firmale kujuneb. Küll kinnitas ta, et kahe silla jooksuks, s.o 5. septembriks, on remonditavatel radadel asfalt peal ja jooksjad pääsevad üle silla autoliiklusele avatud sõiduradadel kulgemata.

“Kui tuleb normaalne Eesti sügis, siis veel enne talvekülmade tulekut saame silla lõplikult üle anda, nii et liiklusele on avatud 2+2 sõidurada,” ütles ehitusdivisjoni juht.

Oktoobris on kavas paigaldada uued sillavuugid, mis taas tähendab liikluse häirimist Papiniidu sillal.

“Oktoobris seetõttu, et vuukide paigaldamine on meilt hiljem tellitud lisatöö ning vuugid saabuvad Eestisse alles oktoobris,” selgitas Raudla, lisades, et sillaehituses on tähtis kvaliteet, milles Nordecon hinnaalandust ei tee.

Valmis on sillaalused tööd ja ehitatud on pandus ehk kaldtee Niidu-poolsesse sillaotsa.

Praegune ehitustöö lõpetamise tähtaeg Papiniidu sillal on 20. september, kuid vuukide paigaldamine oktoobris lükkab silla remondi täielikku lõpetamist edasi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles