Tolmu ülestõus surutakse maha 1. maiks

Urmas Hännile
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavakoristusmasinad pääsevad tulemuslikult talvist liiva koristama alles siis, kui temperatuur on ööpäev ringi plussis.
Tänavakoristusmasinad pääsevad tulemuslikult talvist liiva koristama alles siis, kui temperatuur on ööpäev ringi plussis. Foto: Ants Liigus

Kevade jõudmine ja ilmade soojenemine on toonud linlastele libeduse asemele uue häda: killustikuklibus ja koerajunnides kõnniteed ning tuule ja autorataste tõstetavad tolmupilved tänavate kohal.

„Kõik oleneb sellest, millal rentsel jääst vaba ja ööpäevane temperatuur plussis, sest põhitöö tuleb ära teha öösel ja kui öö külm, siis seda tööd teha ei saa,” tõdes Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja seoses räämas tänavate-teedega.

Autoharja raha olemas

Ehkki ilm ei lase OÜ Rapla Teede koristusmasinaid veel talvel teedele libedustõrjeks laotatud liiva ja killustikku koristama, on linnavalitsus nende tööde lõpetamistähtaja kindlaks määranud: kevadpüha. „Kõik oleneb sellest, millal lumi sulab, kuid eesmärk on meil võetud, et 1. maiks oleks linn puhas,” ütles Talvoja.

Ehkki tänavune talv oli ablas õgima linnaeelarves teede hooldusele määratud raha, ei pistnud lumi ja jää nahka kogu kõnealust summat. See tähendab, et ehkki olukord selles vallas on raske, pole situatsioon lootusetu.

„Põhimõtteliselt on teedehooldusraha tänasest aasta lõpuni järel kaks ja pool miljonit krooni,” märkis Talvoja. „Seal sees on autohari ja uus talv tuleb ka kunagi.”

Et linnavalitsuse arvutid parasjagu streikisid, ütles majandusosakonna juhataja arve mälu järgi.

„Millegipärast on mul meeles, et autoharja raha on meil olemas,” tõdes tumma arvuti taga istunud Talvoja. „Sellesuvine hooaeg kärbitud mahus on kaks pool miljonit krooni.”

Rääkides veel tööks sobivat ilma ootavast harjaga autost, ütles majandusosakonna juhataja, et paraku ei hõlma masina töö kõiki asfaldi all linnatänavaid. Eelkõige saavad puhtaks Pärnu peamagistraalid, seejärel need tänavad, mille sõidutee on piiratud äärekividega.

Kõnniteedki puhtaks

„Tänavad on jaotatud kategooriatesse: on neid, mis kuuluvad iga päev harjamisele, ja on tänavaid, mida harjatakse kord kahe nädala jooksul,” selgitas majandusosakonna juhataja. „Kuid on äärekiviga tänavaid, mille me laseme kevadel korra puhastada ja suvel me neid rohkem ei tee, teine kord tuleb sügisel.”

Et linnas on kilomeetreid kõnniteid, mille hooldamine on kõnniteega piirneva kinnistu omaniku mure, hoiab linn neilgi trotuaaridel silma peal. Nagu oli talvelgi.

Kui mõnes paigas tolmab sellisel kõnniteel veel talvine liiv, ei tõtta linn hooletut trahvirahaga karistama, vaid otsib muid rahumeelseid viise kurjustamist vääriva olukorra lahendamiseks.

Rapla Teed on valmis

„Eks me ikka jälgi ja tee ettekirjutusi, kui vaja, aga meie eesmärk ei ole trahvi teha. Noomida – seda on küll mõnigi saanud,” tõdes Talvoja. „Reeglina on nii, et kui inimesele helistad või saadad meili, kui temaga suhtled ja ütled, et “kuulge, teil on kõnnitee pisut korrast ära”, teeb ta selle korda.”

Aasta ringi Pärnu tänavaid ja teid hooldava OÜ Rapla Teede Pärnu projektijuht Andres Koger ütles, et nende taha ei tohiks linna suveks puhtaks saamine toppama jääda ja linnavalitsuse selleks seatud tärmin 1. mai on igati reaalne.

„Kõik hooldusmasinad on kohal, kõnniteepuhastusmasin on ka kohal ja oleme tööks täitsa valmis,” kinnitas Koger.

Eile tegid Rapla Teede mehed proovitöö. „Meil on vesi autos sees, teeme katsetuse ära, vaatame, kuidas vastu peab,” rääkis projektijuht.

Ent Kogergi tõdes, et puhastustööde algus sõltub ilmast. „Kui ilm selline, peab veel kannatama. Paljudes kohtades on ju nii kõnnitee kui rentsel pool, mõnes kohas meetergi lume all,” ütles ta. „Kui ilm annab tööd teha, siis meie masinate ega inimeste taha tööd seisma ei jää.”

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles