Teisipäeval, 13. juunil kell 17 toimub Pärnu keskraamatukogus kergliiklusteede teemaline avalik arutelu, kuhu oodatakse kaasa rääkima kõiki pärnakaid.
Rattateede arutelul oodatakse kaasa lööma
Olemasolevatest ja kavandatavatest kergliiklusteedest räägivad abilinnapea Rainer Aavik, kunagine Pärnu linnaarhitekt Karri Tiigisoon ning rõõmsate laste festivali korraldaja ja jalgrattal liikleja Kati Ruubel.
Neli aastat tagasi avati 1,3 kilomeetri pikkune kergliiklustee, mis ühendab Mai piirkonna rannaga. 2014. aasta 1. juunil avati Pärnu jõe vasakkaldal. Kahe silla vahelisele alale rajatud nelja kilomeetri pikkune Jüri Jaansoni rada, Jõe paremkalda rajaga moodustub kaheksa kilomeetri pikkune tee. Sellega on Pärnu linna kergliiklusteede võrgustik ligikaudu 40 kilomeetrit pikk.
Sel suvel teeb Pärnu linn algust mitme kergliiklustee rajamisega ja muudab linnasiseseid liiklusskeeme senisest rattasõbralikumaks. Pärnu linna ruumilise arengu peaeesmärk on ülelinnaline ja regiooniga seotud kergliiklusteede võrgustik.
Kui eelmistel aastatel rajatud suuremaid kergliiklusteid kasutatakse rohkem puhkuseks ja spordiks, on tänavu kavandatavate teede põhieesmärk parandada linna ja lähivaldade vahelisi, aga ka linnasisest kergliikluse ühendust.
Sel ja järgmisel aastal plaanitakse ehitada kokku üle 15 kilomeetri kergliiklusteid.
Planeeritud teed ja tähtajad:
- Liivi teed ja Paide maanteed ühendav kergliiklustee (15. mai 2017);
- Haapsalu maantee kergliiklustee (6. november 2017);
- Tallinna maantee kergliiklustee (6. november 2017);
- kergliiklustee Pärnu kesklinna ja Lottemaa ühendamiseks (Pärnu kesklinna läbiv osa valmib 6. novembriks 2017, ülejäänud osa 27. augustiks 2018);
- Jüri Jaansoni raja rekonstrueerimine ja pikendus Pärnu jõe paremkaldal (22. juuni 2018).