Käivad ettevalmistused Transforza vabastamiseks Kihnu lähedalt madalikult

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Veebilehelt marinetraffic.com on näha, kuidas kaubalaev Kihnu lõunatipu lähedal juba pikemat aega seisab.
Veebilehelt marinetraffic.com on näha, kuidas kaubalaev Kihnu lõunatipu lähedal juba pikemat aega seisab. Foto: Kuvatõmmis.

Käivad ettevalmistustööd eelmisel nädalal Kihnu lähedal madalikule sõitnud Gibraltaril registreeritud Transforza vabastamiseks.

Ajakiri Meremees kirjutab, et ettevalmistused segalastilaeva Transforza madalalt vabastamiseks käivad.

Eile jõudsid Pärnu sadamasse Alfons Håkansi pukserid Atlas ja Torvik. Täna jõudis siinsesse sadamasse Alfons Håkansi pukser Protector koos praamiga. Samuti saabus täna sündmuskohale politsei- ja piirivalveameti (PPA) mitmeotstarbeline laev Kindral Kurvits. 

Laeva hakkavad lahti tõmbama puksiirid. Kohapeal viibib PPA, et hoida toimuval silm peal.

2000. aastal ehitatud kaubalaev Transforza oli haavapaberipuulastiga teel Pärnu sadamast Soome Kaskösse, kui jäi 20. märtsil madalikule kinni.

Ajakiri Meremees avaldas, et pärast Sorgu lõunapoist möödumist asus Transforza kursile 260, mille tagajärg oli madalale sõit. Kurss 260 olnuks loogiline alles pärast Kihnu madala lõunapoist möödumist. Tekkis küsimus, kas laevajuht arvas end olevat juba järgmise poi juures. Mõnda aega sõideti veel kursiga 252, viimane enne madalale sõitu näitab laeva kursiks 266 ja kiiruseks 9,7 sõlme.

Õnnetuse põhjuseks ei saa pidada jääolusid, kuna kaks tundi varem tehtud satelliidifotolt on näha, et piirkonnas oli enamjaolt vaba vesi või hõre ajujää.

22. märtsi hilisõhtul väljus Riia sadamast Alfons Håkansi pukser Orion, mis käis läbi Pärnust ja jõudis 23. märtsil kell 11.45 õnnetuskohta. Orion tõi sama päeva hilisõhtuks sündmuspaika külastanud spetsialistid tagasi Pärnusse ja naasis Riiga.

Tagasi üles