Annely Akkermann: Koolibuss tuleb pooltühjast majast odavam

Annely Akkermann
, riigikogu keskkonnakomisjoni ja riigieelarve kontrollkomisjoni liige (IRL)
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Annely Akkermann.
Annely Akkermann. Foto: PP

Kahtlemata tuleb koolivõrgu optimeerimisega paralleelselt luua koolitranspordivõrk. Usun, et tegelikult on juba praegu valdadel odavam hoida eelarves bussi ja bussijuhti kui pooltühja koolimaja koos halduskulude ja teenindava personaliga.

Paljudes riikides on korraldatud õpilaste transport koolibussidega väga paindlikult. Ilmselt muutuvad peatuste asukohad vastavalt sellele, kus peres parasjagu on kooliealisi lapsi.

Koolitranspordile tuleb seada lapse seisukohalt kindlad normid. Kindlasti ei peaks laps minema kodunt välja varem kui 60 minutit ehk tund enne õppetundide algust. Samuti ei tohi jätta koolitransporti lapsevanemate eraasjaks, sest kui laps maalt kooli ei pääse, kolib pere linna ja meie külad jäävad jällegi tühjemaks. Kust aga kasvavad siis peale uued põlvkonnad põllupidajaid, metsamehi, kalureid?

Linnade korterelamutest üldjuhul maa-, metsa- ega meretöö tegijaid ei kasva. Selleks on vaja kasvada maal, metsa või mere ääres.

Koolivõrk ja ühistransport on regionaalpoliitika hädavajalik osa.

Märksõnad

Tagasi üles