Pärnu lahel algavad jäämurdetööd

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jäämurdja EVA-316.
Jäämurdja EVA-316. Foto: Ardi Truija

Homme, 12. jaanuaril alustab Pärnu ja Liivi lahel jäämurdmist mitmeotstarbeline laev EVA-316. Vajadusel kasutatavaks varulaevaks on veeteede amet planeerinud vedurlaeva Protector.

Pärnu sadamakapteni Viktor Palmeti sõnade kohaselt pole praegu küsimus niivõrd jää paksuses, vaid et edelatuul pressib jäätükid tihkelt kokku ja see võib laevadele takistuseks saada. Seetõttu tegi sadam veeteede ametile taotluse jäämurdja kasutamiseks.

19. jaanuarist peab Pärnu sadamasse sisenevatel ja sealt väljuvatel jäämurdja teenindatavatel laevadel olema 1C- (Lloyd`s Register) või samaväärne muu klassifikatsiooniühingu jääklass ja peamasina võimsus alates 1600 kilovatist. Jäämurdja ei teeninda vedurlaev-pargas-koosseise.

Jäämurdeteenuse tellib abi vajava laeva kapten laevaagendi või reederi kaudu riigilt vähemalt 12 tundi enne kavandatud väljumist sadamast või hiljemalt 24 tundi enne määratud kogunemispunkti jõudmist.

Eraldi tasu pole laevadel tarvis teenuse eest maksta, küll kaetakse riigi jäämurdeteenuse osutamine reederi või laevaagendi makstavast veeteetasust.

Sadamate akvatooriumides korraldavad jäämurdetöid sadama valdajad ise.

Soome lahele on amet tänavu planeerinud tööd tegema jäämurdjad Tarmo ja Botnica.

Tänavuse jäämurde esialgne eelarve on umbes 6 miljonit eurot, eeldatav kütusekulu jäämurdel oleneb jääoludest ja teenindamist vajavate laevade arvust.

Tagasi üles