Maakonnad rõhuvad Rail Balticul kohalikele peatustele

Kalev Vilgats
, Pärnu Postimehe arvamustoimetaja
Copy
Pärnu-, Rapla- ja Harjumaa omavalitsuste liitude ühispöördumises riigikogu, valitsuse ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole soovitakse, et planeeritaks ja projekteeritaks kohalikud rongipeatused ning nähtaks ette nende peatuste väljaehitamine Rail Balticuga samal ajal.
Pärnu-, Rapla- ja Harjumaa omavalitsuste liitude ühispöördumises riigikogu, valitsuse ja majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole soovitakse, et planeeritaks ja projekteeritaks kohalikud rongipeatused ning nähtaks ette nende peatuste väljaehitamine Rail Balticuga samal ajal. Foto: Urmas Luik

Pärnumaa arengukonverentsil võeti vastu Pärnu-, Rapla- ja Harjumaa omavalitsuste liitude ühispöördumine riigikogu, valitsuse ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole. Selles soovitakse, et planeeritaks ja projekteeritaks kohalikud rongipeatused ning nähtaks ette nende peatuste väljaehitamine Rail Balticuga (RB) samal ajal.

Kolme maakonna omavalitsuste liitude juhid taotlesid, et riik planeeriks raha regionaalrongiliiklust korraldavale haldusfirmale liikluse käitamise korraldamise, veeremi soetamise ja selle hooldamise tarvis arvestusega, et RB kasutuselevõtul käivitub kohe piirkondlik rongiühenduski.

Planeeringute järelevalve nõunik Tiiu Pärn tuletas konverentsil osalejatele meelde, et esialgu ei olnud RB kohalikke peatusi üldse ette nähtud. Pikapeale jõudis kohale arusaam, et kiirel raudteel saab aeglasemaltki sõita. Nii on Harjumaale kavandatud peale Ülemiste rahvusvahelise peatuse Assaku, Luige, Saku ja Kurtna kohalik peatus, Raplamaal peatuks kiirrong Kohilas, Raplas ja Järvakandis ning Pärnumaal peale rahvusvahelise peatuse Pärnus Kaismal, Tootsis, Kilksamal, Surju piirkonnas ja Häädemeestel.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri Taavi Aasa sõnutsi läheb üks kohalik rongipeatus maksma kaks miljonit eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles