iDeal kampaania

Uuendusmeelne idufirma Pagerr soovib säästa 200 000 puud sel aastal

Pärnakas Rudolf-Gustav Hanni pääses koos meeskonnaga Ajujahi konkursil 12 sekka.

FOTO: Pagger

Ajujahi konkursil pääses 12 võistkonna sekka idufirma Pagger, mille üks asutajatest on pärnakas Rudolf-Gustav Hanni.

Eestis läheb iga päev raisku umbes 50 tonni paberit, sest trükikodadel polnud trükipoognatel olevatele vabadele aladele õigel hetkel midagi printida. Eesti noored on võtnud südameasjaks see raiskamine peatada ja on loonud trükiteenuste platvormi Pagerr. 

Pärnust pärit Hanni on töötanud kaheksa aastat kirjastuse juhina. Idee sai alguse, kui ta külastas üht Eesti trükikoda ja selle juht uuris, mida võiks teha iga päev raisku mineva paberiga, mida nende hinnangul on vähemalt seitse protsenti päevas trükitud paberi hulgast.

“Ma mõtlesin, et ma ei suuda kunagi ise välja mõelda nii palju ägedaid tooteid, mida nii suure koguse paberiga ette võtta. Arvutasime, et me suudaksime teha Eesti aastasest paberiülejäägi kogusest terve maailma “Harry Potteri” sarja tiraaži ja paberit jääks ikka üle. Seepärast võtsime eesmärgi leida ülejäävale paberile kasutuse,” rääkis Hanni. “Pagerriga trükkides saame pakkuda kõige loodussõbralikumat trükilahendust ja kuni neli korda soodsamat trükihinda.”

Pagerri kaasasutaja Elo Johanna Kuklane kiidab Ajujahist saadud kogemust. “Ajujaht on andnud meile tohutul hulgal teadmisi, kuidas oma ettevõtet arendada, ja pannud meid mõtlema veel suuremalt kui enne. Loodame oma ideega aidata Eesti loodust ja lihtsustada nii trükikodade tööd kui ka trükiste tellimisprotsessi,” rääkis ta.

Ajujahi tiimijuht Harri Tallinn ootab huviga Pagerri järgnevaid samme turul. Nad kombineerivad kaks trendi: mugav ja lihtne kasutajakogemus teenuse kasutamisel ja jääkide vähendamine tootmises. “Eri partneritega Eestis on Pagerr oma teenust juba edukalt testinud. Ootan huviga, kuidas neil hakkab edenema igapäevane klientide teenindamine ja väljapoole laienemine,” lausus Tallinn.

Praeguseks on loodud mugav veebileht trükiste tellimiseks ja rakendus, mis lisab trükikodades trükiplaatidele automaatselt uued tellimused. “Praegu testime rakendust trükikodades ja ootame kõiki trükiste tellimisega kokku puutuvaid inimesi meie platvormi testima ja meile tagasisidet andma,” märkis tehnoloogiajuht Toivo Hanni.

Tagasi üles