Järgmisel suvel vuravad maabussid Lätti

Pärnu Postimees
Copy
Pärnu–Ikla buss hakkaks järgmisel suvel sõitma Salacgrīvani.
Pärnu–Ikla buss hakkaks järgmisel suvel sõitma Salacgrīvani. Foto: Urmas Luik

Kodumaakonna bussiliinid pikenevad tulevaks suveks Lätisse. Piiriäärsetele elanikele avaneks siis väljavaade teha oma argitoimetused tõmbekeskustes teisel pool riigipiiri.

Eesti ja Läti piirialal on varasematel aegadel toiminud tihe bussiliiklus, mis katkes 1990. aastate alguses seoses piirikontrolli kehtestamisega. Vajadus selliste ühenduste järele on aga siiani säilinud, sest piirialade elanikud on omavahel seotud nii pere-, elukondlike kui majandussidemetega.

Euroopa Liidu arengu ja kavandatava liikuvusreformiga on aeg muudatusteks küps.

Eile allkirjastas riigi tugiteenuste keskus partneritega lepingu projekti ROCC ehk “Piiriüleste bussiliinide taastamine”, mida rahastab Interreg Eesti-Läti programm aastaiks 2021–2027.

Ettevõtmise laiem eesmärk on vähendada piiriala ääremaastumist, soodustada ühistranspordi kasutamist ja sellele ligipääsetavust. Lähima sihina luuakse piiriüleste avalike bussiliinide korraldamise tegevuskava ja jätkusuutlikud korraldusmudelid riikide ja kohalike omavalitsuste tasemel.

Järgmiseks suveks soovitakse avada katseliselt Valga–Valka, Viljandi–Valmiera, Võru–Aluksne, Kilingi-Nõmme–Valmiera ja Pärnu–Ikla–Salacgrīva bussiliin. Praktilise kogemuse ja sõitjate tagasiside alusel töötatakse välja edasised nõudlusele vastavad sõiduplaanid.

Projektipartnerite esimene töökohtumine toimus 29. novembril Lätis Cesises. Pärnumaa ühistranspordikeskuse (PÜTK) juhi Andrus Kärpuki sõnutsi tutvuti üksteise vastutusala ja tegemistega ja lepiti kokku lähiaja konkreetsed tööd. “Üle kolme tunni kestnud koosolekul saadi kinnitust, et naabrite suhted ja koostöö on kuldaväärt ja neid tuleb arendada,” lausus Kärpuk.

Kaheaastane projekt läheb maksma kuni 375 000 eurot, millest Euroopa regionaalarengu fondi toetus moodustab 80 protsenti.

Partnerid on kõik Eesti lõunapiiri äärsed ühistranspordikeskused: Kagu, Valgamaa, Viljandimaa ja juhtpartnerina PÜTK, Lätist kogu Läti põhjapiiri kattev Vidzeme planeerimisregioon. Projekti on kaasatud regionaal- ja põllumajandusministeerium, kliimaministeerium ja Läti transpordiamet.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles