Papiniidu ristmiku äärde pannakse LED-ekraan

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Praegu on autojuhtidele mõeldud Port Artur 1 katusel asuv reklaamekraan.
Praegu on autojuhtidele mõeldud Port Artur 1 katusel asuv reklaamekraan. Foto: Ants Liigus

Osaühing Linna Ekraanid kavatseb Pärnusse Papiniidu ristmiku äärde Tamrexi poe peale paigaldada ligi 50 000 eurot maksva LED-ekraani, kus hakatakse autojuhtidele reklaame näitama.

Kolm meetrit laial ja 4,6 meetrit pikal ekraanil näidatakse reklaame 7–23. Ettevõtte projektijuhi Peeter Merivälja sõnutsi on reklaamklipid kuni kümne sekundi pikkused, kuid asja sisu peab vaatajale kahe sekundiga arusaadav olema. Telereklaamid Merivälja jutu järgi ristmiku äärde ei sobi.

Liikluskomisjon kiitis heaks

Teisipäeval arutas Linna Ekraanide soovi Pärnu liikluskomisjon, mis kiitis mõtte heaks, kuid soovitas linnavalitsusel selliseid asju täpsemalt reguleerida. Autojuhtidele mõeldud reklaam peab olema kiiresti haaratav ega tohi liiklemist segada. “Reklaam ei tohi olla vilkuv ega sähviv, see ehmatab autojuhti ja viib tähelepanu mujale,” ütles liikluskomisjoni aseesimees Enn Saard.

Komisjoni liikmed tõdesid, et Port Artur 1 katusel asuva LED-ekraani reklaamklipid on kohati sähvivad ja liiga eredad, ning soovitasid linnavalitsusel LED-ekraanidele esitatavaid nõudeid näiteks linna korra eeskirjas senisest paremini reguleerida.

Merivälja selgitas, et paigaldatava ekraani valgustugevus on vastavalt ilmale isereguleeruv ja seda jälgitakse hoolega. Heli reklaamidel ei ole, sest ristmiku liiklusmüra summutaks selle.

Port Artur 1 peal asuval reklaamekraanil heli pole, küll kostab kaugele Port Artur 2 ekraani heli. “Mina kuulsin seda perearstikeskuse juures. Sellised asjad võiks olla linna reguleeritavad,” ütles üks pärnakatest.

Merivälja märkis, et Tartus jõudis temani kaks kaebust. Üks neist puudutas valgustugevust ja ettevõte reguleeris selle madalamaks.

Merivälja jutu järgi paigutatakse LED-ekraan viie meetri kõrgusele nagu Tartus. “Ta peab olema perifeerses vaateväljas. Kui keerad pea ära või üles, reaktsiooniaeg pikeneb,” selgitas ta.

Leping peab hea olema

Merivälja kinnitas, et nende Tartu ja Tallinna reklaamid pole uuringute järgi ühtegi liiklusõnnetust põhjustanud. Otsest liiklusohtu ei näinud kavandatavas ka Pärnu politseijaoskonna patrullteenistuse vanem Imre Veber, kes samal ajal rõhutas LED-ekraanidele seatavate nõuete tähtsust.

“Leping peab hea olema,” lausus liikluse spetsialist Toomas Tammela. “Esimesed kaks kuud, kui inimesed harjuvad, on kõige kriitilisemad.”

Nii liikluskomisjoni liikmed kui Merivälja tõdesid, et palju sõltub omavalitsuse, operatiivteenistuste ja ettevõtte vahelisest koostööst. Linnakodanikele tuleb kasuks, kui reklaamekraanil liiklustakistustest ja muust autojuhtidele olulisest teatatakse.

“Fantaasia on ainuke piir. Me võime seal näidata kellaaega, Kesklinna silla sulgemist ja palju muud, mida oluliseks peetakse,” rääkis Merivälja. Selleks sobivat aega tema väitel piisab.

Linna Ekraanide soov on LED-ekraan 1. maiks üles panna, kuid kooskõlastused võivad aega pikendada. Ettevõtte andmetel läbis Papiniidu ristmikku 2010. aastal 22 312 autojuhti ja ligemale 3000 jalakäijat ööpäevas, ent seoses Liivi tee avamisega võib autojuhtide arv olla praeguseks vähenenud.

Samasuguseid LED-ekraane on Linna Ekraanidel kavas sel aastal üles panna Tallinnas. Pärnusse esialgu rohkem ekraane ei paigaldata.

Märksõnad

Tagasi üles