/nginx/o/2025/03/13/16711385t1h1cd8.jpg)
Rail Balticu Ülemiste–Pärnu ja Pärnu–Läti piiri põhitee projekteerimise ja ehituse hankel osutus edukaks kaks rahvusvahelist konsortsiumi.
Rail Balticu Ülemiste–Pärnu ja Pärnu–Läti piiri põhitee projekteerimise ja ehituse hankel osutus edukaks kaks rahvusvahelist konsortsiumi.
Alliansshange on korraldatud kahes osas, kus esimese edukaks tunnistatud pakkujaga sõlmitakse leping Allianss 1 ja teisega Allianss 2. Hanke tulemusel moodustatud alliansid vastutavad nii projekteerimise kui ka ehituse eest, teatas Rail Baltic Estonia.
Esimesse allianssi kuuluvad GRK Eesti AS, GRK Suomi Oy, Merko Ehitus Eesti, NGE Contracting, Sweco Finland Oy, Sweco Sverige AB ja TSO SAS. Teise kuuluvad Bouygues Travaux Public, Budimex S.A., Ingerop Conseil et Ingenierie (ICI), KMG Infra OÜ ning WSP Finland Oy.
Hankega kaetud esimene põhitee leping hõlmab Ülemiste–Pärnu lõigu raudtee pealisehitust ning Tootsi–Pärnu lõigu alusehitust. Eeldatav maksumus on 394 miljonit eurot. Teine leping hõlmab Pärnu–Ikla lõigu täielikku projekteerimist ja ehitust. Eeldatav maksumus on 332 miljonit eurot.
Nüüd, kui edukad pakkujad on välja valitud, alustatakse nende ettevõtete taustakontrolliga vastavalt riigihangete seadusele. See protsess hõlmab kontrollimist, kas need vastavad kehtivatele nõuetele, ning varasema tegevuse ja finantsseisundi hindamist.
Kui kontroll on edukalt läbitud, algavad ettevalmistused alliansslepingute sõlmimiseks. Pärast nende sõlmimist algab tööde kavandamine ja üksikasjalik väljatöötamine. See etapp hõlmab ehitusgraafikute koostamist, materjalide hankimist ning tehniliste lahenduste täpsustamist, et tagada projekti tõrgeteta elluviimine.
Kui ettevalmistustööd on lõpule viidud ja kõik osalised plaanid heaks kiitnud, liigub projekt aktiivsesse ehitusfaasi.
Kui lepingud allkirjastatakse, liigub Rail Baltic Estonia edasi arendusetappi ning põhitee Eesti osa valmimise detailsem ajakava muutub täpsemaks. Rail Baltic Estonia töötab ettevõtte teatel selle nimel, et saavutada eesmärk avada rahvusvaheline kiirrongiliiklus aastaks 2030.
Alliansshanke strateegiat, ettevalmistust ja elluviimist nõustasid alliansshangete ja projektide nõustaja BrainTeam OÜ koostöös Soome nõustajaga Vison Oy.