Uus Ruhnu parvlaev Runö tegi proovisõitu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raido Keskküla
Copy
Ruhnu ja Pärnu vahet sõitev uus ja moodne parvlaev Runö.
Ruhnu ja Pärnu vahet sõitev uus ja moodne parvlaev Runö. Foto: Reena Liigus

Ruhnu saart teenindama hakkava parvlaevaga Runö käivad käigukatsetused, eile lõuna paiku võis uut laeva silmata Pärnu sadamas.

Kui katsetused osutuvad edukaks, peaks laev olema üleandmiseks valmis kas selle nädala lõpus või järgmise alguses.

"Seejärel saab laeva registreerida ja väljastada nõutavad meresõidudokumendid. Mitme päeva jooksul sellest ajast operaator laeva liinil käima paneb, saab täpselt vastata operaator, kuid tõenäoliselt on ka nemad selleks viivituseta valmis," kommenteeris veeteede ameti avalike suhete juht Malle Lõhmus BNSile.

Saare maavalitsus sõlmis AS Väinamere Liinidega Ruhnu laevaliinide avaliku teenindamise lepingu aprilli lõpus. Laeva ehitas AS Baltic Workboats.

Algselt oli laevaehituslepingu kohaselt laeva üleandmistähtaeg 28. märts, seejärel 10. aprill ja 30. aprill. Baltic Workboats on laeva valmimise tähtaja venimist põhjendanud jääoludega, mis ei võimaldanud laeva planeeritud ajal vette lasta ja katsetusi alustada.

Ameti tellitud katamaraan-tüüpi laev on ette nähtud kauba ja inimeste veoks Ringsu–Roomassaare ja Ringsu–Pärnu liinil. Laeva pikkus on 23,9 meetrit, laius kaheksa meetrit ja süvis 1,8 meetrit ning selliste mõõtmetega laev saab probleemideta siseneda kõikidesse etteantud sadamatesse.

Peale 60 sõitjale mõeldud salongi on laeval kaubatekk kandejõuga kuni viis tonni, mis võimaldab vedada saarele kaupa ja vajaduse korral transportida Ruhnu elanikel kuni kahte sõiduautot mandrile ja tagasi.

Autode peale- ja mahasõiduks on laev varustatud ahtriaparelliga.

Tagasi üles