Surju põhikooli õpilaste käsutuses on alanud kooliveerandist nüüdisaegne multimeedialabor, kus 4.–9. klassi õpilased valmistavad anima- ja videofilme.
Surju õpilased nuputavad multikaid
Multimeediaõpetaja Signe Reidla nentis, et multimeediatunnis põlevad laste silmad vaimustusest rohkem kui matemaatikatunnis. “Nüüd on meil väga hea teha rühmatööd. Kui varem oli ühe kaameraga raske kõigile õpilastele korraga tegevust leida, siis nüüd saab nad kõik korraga filmitegemisse haarata,” rääkis Reidla.
Kogu koolipere võit
Signe Reidla, kes praegu töötab põhikohaga Tallinna külje all asuvas Peetri koolis matemaatikaõpetajana ja koolitab end samal ajal Tallinna ülikooli Balti filmi- ja meediakooli kursustel, sõidab ühel päeval nädalas Surju põhikooli, kus annab multimeediat valikainena ja ringitunnina.
Tema käe all alustas Surju põhikoolis neli aastat tagasi tegevust multimeediaring, kus ühe kaamera abil videoid ja multikaid tegema õpiti. Kuna kool leidis võimaluse õpetaja koolitamiseks video- ja multifilmi tegemise alal, on nüüdseks ringist välja kasvanud multimeedia valikaine tund.
Mullu oli kogu Surju kooli pere ametis Tiigrihüppe Sihtasutuse konkurssidel osalemisega: õpilased valmistasid videoid, animatsioone, muusikapalu, jutustasid fotode abil lugusid ja kujutasid matemaatikat kunstina. Surju noored võtsid osa kokku seitsmest Tiigrihüppe konkursist ja tõid koju 10 000 euro suuruse peavõidu.
Raha eest sisustati kooli multimeedialabor: osteti kaks Apple iMaci arvutit, poolprofessionaalne 1900 eurot maksev filmikaamera ja kolm amatöörkaamerat, mida lapsed saavad kasutada iseseisvalt nii ruumis kui väljas. Peale selle kaamerate statiivid, mikrofon, Smart-tahvli komplekt, olemasolevatele arvutitele paremad monitorid. Vahetusse läks kooli vana server, et ära mahutada multimeediakraami, mida sinna hakatakse peagi üles laadima. Samuti hankis kool laborisse töölaua multikate tegemiseks.
Stsenaariumid valmis
Reidla hinnangul arendab multimeedia õpilasi mitmeti: annab filmipisiku, oskuse ümber käia tehnikaga, suunab loominguliselt mõtlema, õpetab kannatlikkust ja rühmatööd.
Õppeaasta esimesel poolel häälestas ja ühildas kooli infojuht Valter Tominga vasthangitud tehnikat, samal ajal tegelesid Reidla õpilased arvutijoonistustega: osaleti üle-eestilistel konkurssidel arvuti- ja koomiksijoonistamises. Seiklusmängus „Vana Toomase mõistatus“ toodi ära teine koht.
Järgmisel reedel toimub koolis animatsiooni töötuba, kus õpilaste käe all valmib kolm paariminutilist matemaatikateemalist animafilmi: liikuvate kujundite materjaliks on plast, paber ja lõng. Stsenaariumid on juba valmis. Reidla sõnade kohaselt on animafilmi tegemise eeltöö hästi pikk: tuleb välja mõelda stsenaarium, valmistada kujundid ja alles siis saab asuda filmima.
Kevadel on kavas hakata tegema videoid: õpilased mõtlevad lood ise välja, filmivad ja monteerivad.
Surju põhikooli direktori Heidi Kodasma nägemuse kohaselt jätkavad õpilased kooliürituste dokumenteerimistki, mille eesmärgiks on saada kevadel ülevaade õppeaastast filmis ja pildis.