Teedel toimub sõidukiiruse kontrollimise kampaania

Veste Roosaar
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Politseipatrull kiirust mõõtmas.
Politseipatrull kiirust mõõtmas. Foto: Priit Simson.

Täna alustab maanteeamet koostöös politseiametiga liiklusohutuskampaaniat lubatud piirkiirusest kinnipidamiseks ja ohutu sõidukiiruse valikuks asulavälisel teel, kampaania sõnum on "Sinu lähedaste elud pole katsetamiseks. Ära ületa lubatud kiirust!".


Meediakampaania kestab 19.juulini. Kampaania eesmärk on teavitada sõidukijuhte sellest, et kiiruse ületamise tagajärjed võivad olla pöördumatud nii juhile kui tema kaassõitjatele ja vastutus juhtunu eest lasub alati roolisolijal.



Paljude riikide liiklusõnnetuste statistika põhjal kõigist õnnetustest kümne protsendi puhul ja surmaga lõppenud õnnetustest ligi 30 protsendi puhul peetakse kiirust peamiseks liiklusõnnetuste põhjustajaks. Nii lubatud sõidukiiruse ületamine kui ebaõigesti valitud sõidukiirus on olulised liiklusõnnetusi põhjustavad tegurid. Seetõttu on kampaania toimumise ajal lubatud sõidukiiruse ületajate väljaselgitamine politsei liiklusjärelevalves kindlasti üks olulisemaid tegevusi, selgitas maanteeameti esindaja Tiina Reismann.



Liiklusõnnetuste statistikale tuginedes võib asulavälisel teel lubatust suurema või teeoludele mittevastava sõidukiiruse valikuga siduda teelt väljasõidu ja mootorsõidukite laupkokkupõrkega lõppenud õnnetuste toimumise ka Eestis.



Asulavälisel teel toimus 2008. aastal 385 inimkannatanutega ühesõidukiõnnetust, milles hukkus 25 ja sai vigastada 581 inimest, ning 92 kokkupõrget vastutuleva sõidukiga, milles hukkus 27 ja sai vigastada 200 inimest. Liiklusõnnetustes hukkunute üldarvust 2008. aastal moodustab see 39 protsenti.



Kokku hukkus eelmisel aastal liikluses 132 inimest.



Kampaania raames on valminud tele- ja raadioreklaamid ning välimeedia plakatid maanteede ääres eksponeerimiseks. Kampaania on valminud maanteeameti tellimusel ja politsei toetusel. Meediakampaania ideelahendus ja kasutatavad materjalid on valminud reklaamibüroos Zavod BBDO.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles