Pärnakad kardavad riigi huvi raugemist piirkondliku raudtee vastu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Raido Keskküla
Copy
Raudtee.
Raudtee. Foto: Ants Liigus / Pärnu Postimees

Pärnumaal kardetakse, et Rail Balticu ehitamise tuhinas unustab Eesti riik regionaalse raudtee täielikult, alust selleks annab teade, et Lelle-Pärnu raudteelõigu renoveerimise otsuse tegemine lükati 2014. aastasse.

Pärnu maavalitsuse Euroopa raudtee planeerimisega seotud ametnikud ja omavalitsusjuhid, kelle valda raudtee läbib, istusid ühel hommikul Pärnust rongile ja sõitsid läbi raudtee renoveerimata osa Lelle jaamani Raplamaal, vahendas ERR.ee "Aktuaalset kaamerat".

Sõidu ajal sai end kurssi viidud Rail Balticu planeeritavate trassikoridoridega ja arutletud, et Pärnumaal võiksid rahvusvaheline ja regionaalne raudtee vähemalt osaliselt sama raudteetammi kasutada.

"Tegelikult see on ka lähtekoht selleks, kuidas olemasolevat raudteed planeerida, sest Rail Balticu koridor on tõepoolest rahvusvaheline koridor peatusega Pärnus ja Tallinnas, kui me Eesti kontekstist räägime, ja see vahepealne osa just nagu ei puutu asjasse," rääkis Pärnu maavanem Andres Metsoja.

Pärnumaalastest elab 70 protsenti Pärnus ja linna lähiümbruses. Kui nemad hakkavad sõitma rongiga, mis viib Tallinna 45 minutiga, jääb regionaalse raudtee kasutajaid veel vähemaks, tõdes Metsoja. Seega võib mõista ministeeriumi, kus ei olda valmis tegema otsust Lelle-Pärnu lõigu renoveerimise kohta, kui kasutajaid on sedavõrd vähe. 

Tagasi üles