/nginx/o/2013/10/04/2435401t1h1cac.jpg)
Linnavalitsus näeb Pärnu kolmandat silda kahes võimalikus kohas, esimesel juhul ühendaks sild Raba tänavat Aia tänavaga, teisel juhul Niidu tänavat Suur-Jõe tänavaga.
Uuelt volikogult ootab linnavalitsus mõlema silla detailplaneeringu algatamist.
Küll aga ei tähenda mõlema detailplaneeringu algatamine seda, et alustatakse korraga kahe silla ehitamist. Selleks ei jätku linnal raha.
Esmajärjekorras Raba tänava sild
Ühe silla ehitus maksab abilinnapea Raul Sarandi hinnangul 150-250 miljonit. Tema sõnul tuleb langetada otsus, kumma silla ehitamist alustada varem, kumb on odavam ja vajalikum.
Esimesena tuleks Sarandi veendumuse kohaselt rajada Aia-Raba sild, sest Kesklinna sild on rohkem koormatud kui Papiniidu sild.
“Kui kaubamajal on kahel pool väljapääs, millest üks on ummistunud ja teist ei kasuta mitte keegi, ei ehitata uut väljapääsu sellele suunale, kus niikuinii käijaid pole,” selgitas Sarandi.
Liiatigi ootab Kesklinna silda lähima kuue aasta jooksul remont, seda aga ei saaks ette võtta enne, kui uus sild on valmis. Sarandi pakkus, et selleks kulub kuus kuni seitse aastat.
Toetudes inseneribüroo Stratum suvel tehtud liiklusloendusele, pooldab ka linnaarhitekt Ülar Saar esmalt Aia tänava silla ehitamist.
Kesklinna silla läbilaskevõime on 1000 autot tunnis, kuid juba praegu liigub sealt hommikuse tipptunni ajal linna poole 1024 autot ja vastassuunas 807 sõidukit. “See on sellel piiril, et me ei saa ilma uue sillata hakkama,” leidis Saar.
Aia tänava silla ehitamisega liiguks aastal 2010 Kesklinna sillal 1180 autot linna poole ja kesklinnast välja 751 autot.
Niidu sild võib oodata
See on küll üle piiri, kuid ometi parem kui siis, kui esimeses järjekorras ehitataks Niidu tänava sild.
Sel juhul sõidaks hommikusel tipptunnil üle Kesklinna silla linna poole 1268 sõidukit ja linnast välja 929 liiklusvahendit.
Niidu pargi sild oleks Saare jutu järgi eelkõige vajalik Riia maanteel liikluskoormuse vähendamiseks. “Tuleviku mõttes on ta kindlasti vajalik, aga praegu on kõige kriitilisem ikkagi Kesklinna sild,” leidis Saar.
Juhul kui ühtegi silda ei ehitata, tõuseks Kesklinna silla koormus viie aastaga 1367 autoni tunnis linna suunas ja 1052 autoni linnast välja. “See tähendaks, et liiklus sillal seisab,” hoiatas Saar.