Skip to footer
Saada vihje

Libe tee ja viin põhjustasid jälle õnnetusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eile hommikul rammis alkoholinähtudega rekka-juht Riia maanteel sõitnud BMWd, kui see oli vähendanud kiirust teelõigul, kus veidi varem oli teelt kraavi sõitnud Audi.

Kalendrikevad on käes, päike peaks olema asfaldil oma töö teinud, kuid tuisuhommik viis Pärnus Riia maanteel otse linnapiiril kraavi Audi ja mõni aeg hiljem sõitis sealsamas raske veomasin tagant sisse avariikohal kiirust alandanud BMW-le.

Pärnu piiri lähedal, mõnikümmend meetrit linna sees, sõitis eile hommikul libedal teel pidurdusteekonna pikkust valesti arvestanud rekka-juht otsa sõiduautole BMW.

Õnnetus sai alguse veidi varem samal teelõigul libeduse tõttu kraavi sõitnud Audist. Avariipaigale lähenenud BMW võttis hoo maha, kuid pidurdamisele vaatamata rammis sõiduauto järel liigelnud rekka ette jäänud sõidukit.

BMW juht sai vigastada ja kiirabi viis mehe Pärnu haiglasse arstlikule läbivaatusele.

Samal hommikul olid plekki mõlkinud kaks sõiduautot Riia maanteel õnnetuskohast umbes kilomeetri jagu eemal. Õnneks pääsesid nii autod kui inimesed sellest avariist märkimisväärsete vigastusteta.

Kõigil juhtudel süüdistasid juhid kohapeal teekatte libedust, mis kaasnes öiste külmakraadide ja hommikuse lumetuisuga.

Kuid politsei tuvastas 54aastasel rekka-juhil alkoholi tarvitamise tunnused ja tema suhtes on algatatud väärteomenetlus.

BMWs viga saanud 32aastane juht lasti pärast esmaabi andmist kodusele ravile.

Linn hooldab maanteidki

Riigimaanteedest on linna hooldada Paide ja Lihula maantee linnapiirini ning Riia maantee Papiniidu sillast lõunarajani, samuti Ehitajate tee ja Tallinna maantee Pärnu piires.

Praegu, kui Ehitajate teed muudetakse Via Balticaks, on seal lume- ja libedustõrje üle antud teemeestele.

Pärnu linnavalitsuse majandusosakonna juhataja Mait Talvoja ütles, et linna läbivad ja linna hooldada riigimaanteed on kõik kõrgema kategooria tänavad, kus kehtivad samad normid nagu riigimaanteil. See tähendab, et need tuleb saju korral kiiresti lumest lahti lükata ja hoida karedad.

“Libedustõrjeks kasutame soola, mida sel talvel on kulunud ohtralt,” rääkis Talvoja. “Kuigi tänavate soolatamine on kulukas, oleme raha leidnud ja oma lepingupartneritele graafikujärgselt maksnud.”

Talvoja kinnitas, et majandusosakonna rehkenduste järgi peaks linnal tänavate hooldustöödeks sel aastal raha jätkuma. “Lisaeelarvest on meile lubatud raha juurde, seda enam peaksime ots otsaga kokku tulema,” sõnas ta.

Avarii kohta linnapiiri lähedal arvas Talvoja, et tegu oli valesti valitud kiirusega. Nagu politsei hiljem teatas, oli mängus rekka-juhi tarvitatud alkoholgi.

Maanteeamet on libedustõrjega rahul

Tänavu on palju teelt välja sõidetud Pärnumaa linnavälistel maanteedel. Mõne nädala eest juhtus kobarõnnetus Uulu kandis, kus Riia maanteel sõitsid teelt kolm veokit, ja jõululaupäeval katkes viie auto teekond kraavis samuti teekattelibeduse tõttu.

Maanteeameti Lääne regiooni direktor Enn Raadik ütles, et ta on Pärnu maakonnas riigimaanteid hooldava riigiaktsiaseltsi Pärnumaa Teed tööga rahul.

“Kõrgema kategooria teedel nagu Riia maantee tuleb tee karestada nelja tunniga pärast lumetuisu lõppu, kõrvalteedel 36 tunni jooksul pärast sadu,” tutvustas Raadik lepingujärgseid nõudmisi maanteid hooldavale riigiaktsiaseltsile. “Kuna juba teist aastat on Pärnumaa Teede hooldusmasinad varustatud GPS-seadmetega, mille liikumise arvutid jäädvustavad, teame täpselt, kuna, kus ja kui palju teekatte karestustööd on tehtud, ning seni on teehooldajad Pärnumaal püsinud ette antud normide piires.”

Raadiku sõnutsi esines tänavu talvel suurte lumesadude korral sedagi, et lahtiaetud teedel oli mõnikord lumekiht lubadust paksem.

“Meil on õigus lepingupartnereid trahvida, kui lume- või libedustõrje hilineb või ei vasta normidele, kuid seda on tulnud teha vaid mõnel juhul,” sõnas regionaalse maanteeameti direktor. “Nad on püsinud nelja tunni piires suurtel teedel ja kõrvalteedel suutnud töö alati palju varem ära teha kui nõutud 36 sajujärgse tunni jooksul.”

“Libedustõrjeks asfaltkattega maanteedel kasutatakse soola ja sulailmade korral soolvett, mis on soolast odavam ja efektiivsemgi,” kõneles Raadik. “Kruusateedel on kasutusel höövlitele kinnitatud tappterad, mis kujutavad endast ee all olevaid viiesentimeetriseid piisid, mis kraabivad lumi- või jääkattesse tee karestamiseks rõmed.”

Raadiku sõnutsi pole talviste ilmadega mõeldav, et maanteed on suviselt karedad. “Ohutu liiklemise aluseks on ikkagi juhtide võime ohtu ennetada ja valida õige sõidukiirus,” võttis ta olukorra kokku.

Eile hommikul õnnetuspaigal autosid kraavist välja vedanud puksiirautojuht luges kokku, et on sel talvel välja kiskunud umbes 30 teelt sõitnud masinat.

“Puksiirautosid on maakonnas mõni alla kümne, kui nemad niisama palju masinaid teele vedasid, teeb see kokku oma paarsada autot,” arvutas mees. “Teist niisama palju või rohkemgi kisuvad välja juhuslikud möödasõitjad. Kokku siis ehk pool tuhat kraavi sõitnud autot sel talvel Pärnumaal …”

See igapäevatööna autoavariikohti klaariv puksiirijuht lisas jutu lõpetuseks: “Talvel kisume masinad lumehangest, suvel, kui kiirused väga suureks lähevad, puulatvadest.”

Kommentaarid

Märksõnad

Vaba aeg
Tagasi üles