Galerii: Vaasa ja Pärnu koolide erinevus peitub õpetatavas, mitte õpetamises

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Kui mõni aasta tagasi vaatas Pärnu sõpruslinna Vaasa poole, on nüüd vastupidi. Põhjast suvepealinna sõitnud kooli juhtkonna liikmed ja õpilased tulid siiakanti rohkemaks kui vaid töövarjuks. Mai, Tammsaare ja Vanalinna koolis tegutsenud väisajad, kes veetsid suvepealinnas kolm päeva, tõdesid, et eesmärgid oli kogemusi vahetada, järjepidev suhtlus ja teadmiste pagasit täiendada.

Linna noorsoonõunik Reine Tapp rääkis, et Soome külalisi köitsid koolide ja huviringide lõiming ning meie digipädevus. Selgus, et siinkandis on sülearvutid ja programmid õpilastele kättesaadavamad ja ained põhjalikumad. Näiteks õpivad pärnakad reaalaineid kaks tundi nädalas aasta ringi, ent põhjas tehakse seda vaid pool aastat.

Vanalinna põhikooli õpetaja Ele Jaanimäe tundides osalenud bioloogia- ja geograafiaõpetaja Milja Norja Vaasast märkis, et siin on õpetamismeetod vestluspõhine. Ehk pedagoog küsib rohkem ja alustab lastega arutelu. Samuti pani ta kõrva taha hea nipi: kasutada tundides kvaliteetseid õppevideoid, mis selgitavad teemat paremini. “Erinevus Soome ja Eesti vahel peitub aga pigem selles, mida õpitakse, mitte kuidas õpetatakse,” arvas Norja.

Tagasi üles