Lennujaama detailplaneeringu kohta tuli kaks ettepanekut

Pärnu lennujaam.

FOTO: Urmas Luik

Tori vallavalitsuse teatel esitati Pärnu lennujaama kinnistu detailplaneeringu avaliku väljapaneku ajal kaks ettepanekut detailplaneeringu lahenduse suhtes.

Üks ettepanekuist oli leida lahendus reovete ärajuhtimiseks Pärnu lennujaama kinnistul asuvasse kraavi, selle asemel et juhtida seda Tõnise kinnistu kraavi. Samuti tuleks esitaja arvates otsustada, kes likvideerib tuletõrje veevõtutiigi, heitveetruubi ja -kaevu.

Valla teatel arvestati ettepanekuga mahus, mida on võimalik kajastada detailplaneeringus ja detailplaneeringu lahendust on vastavalt täiendatud.

Teine ettepanek oli jätta avalikustamisel Pärnu lennujaama detailplaneering kehtestamata ja algatada lennujaama kohta uus detailplaneering, milles sisalduks lennurada. Teise variandina tuleks ettepaneku tegija arvates laiendada detailplaneeringut nii, et selles kajastuksid rajatav lennurada ja selle parameetrid, ja tellida Pärnu lennuvälja kohta uus müra- ja majandushinnang.

Valla teatel ei saavutatud viimati mainitud ettepanekute suhtes kokkulepet ja detailplaneering suunatakse rahandusministeeriumi järelevalvesse, et vaided lahendada.

Valitsus otsustas mullu eraldada Pärnu lennujaama rekonstrueerimistöödeks 20 miljonit eurot. Plaani kohaselt valmib lennujaam 2020. aasta kevadel.

Ehitusloa eelnõu järgi pikeneb lennurada 800 meetrilt 1970ni ja laieneb 23 meetrilt 30ni. Lennuraja teljest 500 meetrit mõlemale poole ja mõlemast otsast 1500 meetrit on piiranguala.

Lennuraja ümberehitus ei nõua detailplaneeringut, vaid seda nõuab terminalihoone laiendamine üle kolmandiku ehk 700 ruutmeetri võrra, et teenindada korraga 160 lahkuvat ja saabuvat lennureisijat.

Tagasi üles