Meediafirmad: Kojukandemurele tuleb leida lahendus

Siiri Erala
, peatoimetaja
Copy
Meediaettevõtted näevad, et maakojukande sälitamiseks on võimalused olemas.
Meediaettevõtted näevad, et maakojukande sälitamiseks on võimalused olemas. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Meediaettevõtete liit pöördus valitsuse, riigikogu rahanduskomisjoni ja Eesti Posti poole palvega kutsuda kokku arutelu, lahendamaks lehtede maakojukande mure. Pöördumist ajendas postifirma plaan tõsta teenuse hinda 11 protsendi võrra.

Säärane hinnatõus võib tuua kaasa lehetellimuste kallinemise, peale selle kardavad meediaettevõtted, et kojukandeteenus halveneb ehk lehed ei jõua maainimeste postkasti õigel ajal. See omakorda vähendaks nende huvi paberlehte tellida.

“Me ei saa eeldada päevapealt Eesti täiemahulist digitaliseerimist, seega on postiteenuse järele vajadus ka kaugemas tulevikus,” seisab eile tehtud avalikus pöördumises.

Liidu seisukoht on, et kõik asjaosalised omavad mõnda lahenduse elementi, mis koostoimes võiksid pakkuda kindlust, et maakojukanne jätkub vähemalt kümmekond lähiaastat.

Omalt poolt pakkusid ettevõtted kolme konkreetset lahendust.

Esiteks. Luua Express Posti ja Eesti Posti ühisettevõte Linnade Kandeteenuse OÜ, mille tulemusena tekiks Eesti suuremates linnades senise kahe asemel üks kandeteenust osutav ettevõte, ja see võiks olla kasumlik.

Teiseks. Analüüsida ühiselt kojukande senist tööprotsessi ja jõuda parandusettepanekuteni. Näiteks võib kasu olla töölõikude automaatseks muutmisest või tasuks kanda osas piirkondades pakid laiali hommikuse leheringiga.

Kolmandaks. Analüüsida, kui palju peaks olema tulevikus kandepäevi ja kuidas tagada, et tellija saaks ajalehed-ajakirjad kätte hommikul.

Meediaettevõtted näevad, et maakojukande sälitamiseks on võimalusi, kuid teema vajab riigi eestvedamist ja pikaajalist vaadet.

Ühtlasi paluti pöördumises 11protsendine hinnatõus edasi lükata.

Riigikogu rahanduskomisjoni esimees Aivar Kokk otsustas pärast pöördumise saamist kutsuda kokku ümarlaua. See toimub 23. oktoobril.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles