Manija Manni asendab saarevahi lappaja

Copy
“Köied tuleb panna nii, et tuul paati minema ei vii,” ütleb Manija saarevanem Arno Leas, kes oma lappajaga peab Pärnu Haldusteenuste palvel ühendust saare ja mandri vahel.
“Köied tuleb panna nii, et tuul paati minema ei vii,” ütleb Manija saarevanem Arno Leas, kes oma lappajaga peab Pärnu Haldusteenuste palvel ühendust saare ja mandri vahel. Foto: Urmas Luik

Pärnu linna Manija sadamatuled paistavad pimenevas talveõhtus käesirutuse kaugusel, kuigi üle vee jääb nendeni ligemale kilomeeter. Aga üks tuluke liigub ja aina suureneb, kuni jõuab mandrile ehk Munalaiu sadama kai äärde. See on lappaja, tekita väike mootorpaat, millega kalurid käivad noodapüügil. Paadimehe kummist jakk ja püksid on veemärjad, osavalt kinnitab ta köied pollarite külge, astub kaile.

“Vesi ikka viskab üle: laine on korralik, tuul 15 meetrit sekundis,” ütleb saabunu, poolesaja püsielaniku ja paarikümne majapidamisega Manija saarevanem Arno Leas.

Kalur ei tee lustisõitu, tema lappaja on ühistranspordivahend. Kuni saab korda esmaspäeva hommikul Munalaiu sadamakaile tõstetud teenekas liinipaat Mann ja Pärnu linna haldusalas püsiasustatud väikesaarega jäisel ajal ühenduse pidamist hõlbustav vastne hõljuk, mis kükitab oma platsil ja vajab garantiiajal praakdetailide asemele uusi.

Tagasi üles