Vändra kultuurikeskuses toimub 16. märtsil Rail Balticu (RB) raudteelõigu “Rapla–Pärnu maakonna piirist kuni Tootsini” keskkonnamõju hindamise programmi avaliku väljapaneku järgne arutelu.
Vändras tuleb avalik arutelu Rail Balticu keskkonnamõju üle
Rail Baltic Estonia OÜ keskkonnajuht Roland Müür ütles, et tegemist on keskkonnamõju hindamise esimese etapi ehk programmi koostamisega, milles kirjeldatakse raudtee tehnilist lahendust, lisauuringuid ja hindamise metoodikat.
“Avaliku väljapaneku järgne avalik arutelu on planeerimisprotsessi osa, kuhu ootame kaasa rääkima eeskätt kohalikke elanikke, aga ka omavalitsuse esindajaid, keda Rail Balticu lõik kõige lähemalt puudutab,” seletas Müür.
Keskkonnajuht lisas, et arutelu eesmärk on anda täpsustavaid selgitusi neile, kes on küll keskkonnamõju hindamise programmiga tutvunud, kuid kellele on jäänud siiski mõni küsimus vastuseta.
“Samuti on eesmärk pakkuda objektiivset informatsiooni sobivaima keskkonnalahenduse valikuks, millega on võimalik vältida või vähendada ebasoodsat mõju keskkonnale ja edendada säästvat arengut,” lausus Müür.
RB lõik Rapla–Pärnu maakonna piirist Tootsini on 16 kilomeetri pikkune.
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet (TTJA) otsustas möödunud aasta 29. märtsil algatada Eestis kaheksa RB lõigu suhtes ehitusprojekti keskkonnamõju hindamise. Nüüdseks on hindamise programmi eelnõu valminud neist viie lõigu kohta.
Avaliku väljapaneku korraldas TTJA selle aasta alguses.
Keskkonnamõju hindamise programmi eelnõu kõnealuse RB lõigu kohta esitas TTJA-le RB Rail AS. Eelnõu on valminud Hispaania insenerifirma IDOM Consulting, Engineering, Architecture ja Eesti ettevõtte Skepast&Puhkim OÜ koostööna.
Lepingu kohaselt peab keskkonnamõju lõigul Rapla–Pärnu maakonna piirist Tootsini olema hinnatud ja tulemused esitatud käesoleva aasta lõpuks.