Häirekeskus ja terviseamet avavad koroonaviiruse levikuga seoses infotelefoni 1247

Copy
Tänasest alustab tööd häirekeskuse infotelefon 1247, mis hakkab jagama teavet koroonaviirusega seotu kohta.
Tänasest alustab tööd häirekeskuse infotelefon 1247, mis hakkab jagama teavet koroonaviirusega seotu kohta. Foto: Joakim Klementi

Tänasest alustab tööd häirekeskuse infotelefon 1247, mis hakkab jagama teavet koroonaviirusega seotu kohta. Telefon töötab ööpäev läbi ja on helistajatele tasuta.

Häirekeskuse peadirektori Kätlin Alvela sõnutsi on avatava telefoni esmaeesmärk vähendada nii hädaabinumbri 112 kui perearsti nõuandetelefoni 1220 ja muude infotelefonide koormust. Viiruse leviku tõkestamine on toonud kaasa rea elukorralduslikke muutusi, mille kohta saab infot numbril 1247.

„Möödunud neljapäevast kerkis ööpäevas koroonaviiruse kahtlusega kiirabikõnede arv neli korda,” avaldas Alvela. “Kui sellele liita pöördumised, mis kiirabi reageerimist siiski ei vajanud, vastab häirekeskus ööpäevas umbes 800 kõnele, mille sisu on moel või teisel koroonaviirus. Sellele on lisandunud infopäringud, mis puudutavad Eestis kehtivat eriolukorda.”

Siseminister Mart Helme sõnutsi on ülioluline, et kriitilises olukorras saaksid inimesed informatsiooni usaldusväärsest allikast ja kiiresti.

„Arvestades seda, et valitsuse kehtestatud eriolukord ja koroonaviiruse levik tekitavad paljudes Eesti inimestes hulganisti küsimusi, mis pole otseselt tervisega seotud, pidasime vajalikuks avada häirekeskuse infotelefoni just nendele küsimustele vastuste saamiseks,“ ütles siseminister. „Julgustan kõiki numbril 1247 helistama, et saada aja- ja asjakohast infot ning käitumisjuhiseid eriolukorras toimetulekuks ja viiruse leviku peatamiseks.”

1247-l hakkab teavet saama koroonaviiruse ja selle leviku kohta. See ei puuduta meditsiininõuandeid ega -konsultatsiooni. Arstikonsultatsiooniks tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed. Kui on vaja kiirabi kutsuda, tuleks jätkuvalt helistada 112. 1247 fookuses on kõik need teemad, mida 112 ega 1220 ei kata.

„Teeme kõik endast oleneva, et inimeste oluliselt suurenenud infovajadus elukorralduslike muudatuste kohta saaks vastuse häirekeskuse infonumbril 1247. Ühtlasi palume siiski mõistmist ja kannatlikkust,“ ütles Alvela.

Häirekeskus on kogunud eri asutustest ülevaate sellest, milline on inimeste infovajadus koroonaviirusega seoses, ja asutused tagavad, et teave muudatuste kohta jõuab numbrile 1247.

Infotelefoni avamise otsuse tegi terviseamet ja teenust hakkab osutama häirekeskus. See on esimene kord, kui riik võtab kasutusele inimeste infovajaduse leevendamiseks numbri 1247. Telefonitsi teenindamise tehnoloogilise poole on välja töötanud siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus. Telefon vastab ööpäev läbi ja elanikke hakkavad häirekeskuse ruumides teenindama kriisi lahendamisega mitteseotud siseturvalisuse valdakonna töötajad, muude avaliku sektori asutuste töötajad ja naiskodukaitsjad.

Tagasi üles