Järelvaadatav Riigikogu majanduskomisjon arutas kergliikurite lohaka parkimise ohjamist

Pärnu Postimees
Copy
Tänaval vedelev elektritõukeratas. Foto on illustreeriv.
Tänaval vedelev elektritõukeratas. Foto on illustreeriv. Foto: Margus Ansu

Riigikogu majanduskomisjon arutas avalikul istungil elektritõukerataste ja muude kergliikurite parkimise ja peatumise reeglite korrastamist.

Majanduskomisjoni esimees Kristen Michal ütles, et tervitab uute säästlike liiklusvahendite lisandumist linnaruumi, kuid nagu sedastab riigikogule tehtud kollektiivne pöördumine, ei tohi mugavus tulla kaasliiklejate ohutuse arvelt.

“Elektritõukerattad on mugavad liiklemisvahendid. Kuna nad on kiired ja vaiksed, reguleerisime seadusega, et jalakäijast möödumisel peab liikumiskiirus olema lähedane jalakäija kiirusele: nii on ohutu. Veel parem oleks võimalus kasutada rattateed. Nüüd oleme ühiskondlikult hädas, et uus sõiduvahend on liikumistakistus ja ruumiline reostus, kui seda pargitakse, nagu juhtub. Seetõttu arutame ja otsustame, milliseid reegleid on vaja, et tulevaks suveks saaks elektritõukside parkimine korda,” selgitas Michal.

Komisjoni aseesimees Rene Kokk tõdes, et keset kõnniteed pargitud kergliikurid on ohtlikud kõigile liikujatele, kuid eriti hädas on nendega ühiskonna nõrgemad liikmed. "Eriti suurt ohtu ja takistusi põhjustavad need ratastoolis liikujaile, vaegnägijatele, pimedatele, samuti on ebamugavad nii koolilastele kui lapsevankriga liiklejaile. Linnaruum peab neile kõigile olema mugav ja turvaline," kinnitas Kokk.

Istungile olid kutsutud kollektiivse pöördumise “Elektriliste tõukerataste parkimistava on ohtlik ja vajab liiklusseadusega reguleerimist!” autorid Mari-Liis Jänes ja Ülo Michelson, samuti elektritõukerataste pakkujad, spetsialistid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist, siseministeeriumist, politsei- ja piirivalveametist ja Tallinna linnavalitsusest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles