Lasteabitelefonile 116 111 pöördumiste arv tegi mullu rekordi, kui numbrile helistajate arv kasvas pea kolmandiku võrra.
Lasteabitelefoni pöördumiste arv kasvas järsult
Suur osa pöördujatest vajas ise infot või emotsionaalset tuge, aga helistati ka abivajava lapse pärast. Päris hädaohus olevast lapsest teatas viis protsenti helistajatest.
“Inimesed märkavad probleeme ja julgevad mure korral meiega ühendust võtta. Tänu sellele saame tunduvalt kiiremini teada lastest, kes vajavad abi või on hädaohus ning saame neid aidata,” leidis sotsiaalkindlustusameti lasteabi teenuse juht Kai Hallik.
Lapsed, kes moodustasid pöördujatest 17 protsenti, muretsesid nii enda kui sõpradegi pärast. Peamised mured olid vaimse tervise ja heaoluga seotud teemad, suhted vanematega, enesehävituslik käitumine. Viimasesse kategooriasse kuuluvad ka raskeimad juhtumid ehk laste enesetapumõtted. Selliseid pöördumisi oli mullu 184, neist poolsada anti üle häirekeskusele.